20:22 - 1397/02/22
کد خبر: 76502

با حضور امام جمعه اردبیل؛

سومین جشنواره کوچ عشایر در اصلاندوز مغان برگزار شد+تصاویر

با حضور امام جمعه اردبیل،مسئولان و سران ایلات و عشایر سومین جشنواره کوچ عشایر در روستای ایدر اصلاندوز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،پیش از ظهر امروز شنبه با حضور آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل،امام جمعه و بخشدار اصلاندوز،فرمانده سپاه ناحیه عشایری،فرمانده مرکز آموزش مرزبانی شهید مدنی،مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه عشایری،فرمانده انتظامی،مسئولان،روحانیون،شوراهای اسلامی شهر و بخش،سران ایلات و عشایر،اقشار مختلف مردم و بسیجیان سومین جشنواره کوچ عشایر به همت سپاه ناحیه عشایری در هوای بارانی منطقه قیرمیزی یورد روستای ایدر برگزار شد.

سخنرانی امام جمعه اردبیل و فرمانده و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه،اجرای گروه سرود سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل،شعر خوانی و برگزاری همایش سران ایلات و عشایر در داخل آلاچیق از جمله برنامه های مهم این جشنواره بود.

در حاشیه این جشنواره غرفه های مختلف از جمله شهدا،حجاب و عفاف حوزه بسیج خواهران،نمایشگاه صنایع تبدیلی و اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی،چادر پایگاه سلامت،برپایی نمایشگاه صنایع دستی و ورنی بافی و غذاهای سنتی و محلی برپا شد.

همچنین برگزاری بازی های بومی محلی از جمله طناب کشی،مسابقه تیر و کمان با حضور هیات تیر و کمان شهرستان پارس آباد،کمرکشی،قیش گوتدی و تیراندازی با تفنگ بادی از جمله مسابقات ورزشی این جشنواره بود.

سرهنگ حسین زاده فرمانده سپاه ناحیه عشایری در حاشیه این جشنواره به خبرنگار سبلان ما گفت:سومین جشنواره کوچ عشایر اصلاندوز با هدف زنده نگهداشتن فرهنگ و آداب و رسوم عشایر و انتقال و شناساندن زندگانی قشر عشایر به جوانان امروزی است که توفیق حاصل شد این جشنواره با حضور آیت الله عاملی امام جمعه اردبیل برگزار شود.

 

 
 

 

انتهای پیام/