08:40 - 1397/03/21
کد خبر: 76649

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل :

۴۵ موسسه خیریه و مردم نهاد با کمیته امداد استان اردبیل همکاری دارند

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: 45 موسسه خیریه برای رفع مشکلات اقشار آسیب‌پذیر و افراد نیازمند جامعه با کمیته امداد استان اردبیل همکاری دارند که در سایه این تعامل، هم‌افزایی چشمگیری به منظور رسیدگی به امور فقرا و مستمندان صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با حضور در برنامه رادیویی «اوز اوزه»با اشاره به اینکه ۴۵ موسسه خیریه با کمیته امداد استان اردبیل برای رفع مشکلات خانوار بی‌بضاعت و افراد نیازمند همکاری بسیار خوبی دارند، گفت: در سایه این همکاری‌ها خدمات قابل توجهی به نیازمندان اردبیلی ارائه می‌شود که درصدد هستیم با هم‌افزایی هر چه بیشتر مسیر توانمندسازی آنها را هموارتر کنیم.

وی با اعلام اینکه حدود ۱۵۰ میلیون تومان در سال‌جاری به منظور توزیع هزار سبدکالا در بین خانوار تحت حمایت با یکی از موسسات خیریه هم‌افزایی شده است، بیان کرد: توسعه همکاری‌ها موجب تسهیل و تسریع در رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان می‌شود که تلاش داریم گام‌های بلندتری را در این زمینه برداریم.

دشتی با اشاره به اینکه پنج موسسه خیریه درسال‌جاری تفاهمنامه همکاری با کمیته امداد استان اردبیل منعقد کرده‌اند، افزود: کمیته امداد برای ارائه خدمات کیفی و توزیع عادلانه کمک‌های مردمی در بین فقرا و نیازمندان آماده همکاری با تمامی موسسات خیره استان اردبیل است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه این نهاد برای یاری‌رسانی هرچه بیشتر به خانوار مستمند جامعه همواره همکار و همیار موسسات خیریه است، گفت: با همکاری و تعامل موسسات خیریه‌ می‌توانیم خدمات مطلوب‌تری را به خانوار نیازمند ارائه کرده و آنها را به سمت خوداتکایی سوق دهیم.

وی به همکاری کمیته امداد با موسسات خیریه در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: کمک به تأمین هزینه‌های زندگی، تأمین لوازم ضروری منزل، کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، کمک به تأمین هزینه‌های درمانی و دارویی بیماران، تهیه و توزیع سبدغذایی و ساخت مسکن مددجویی از جمله همکاری‌های کمیته امداد با موسسات خیریه است.

دشتی با اعلام اینکه ۳۸ مرکز نیکوکاری نیز در سطح استان اردبیل فعالیت دارند، بیان کرد: مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد راه‌اندازی شده‌اند تا پل ارتباطی بین اغنیا و فقرا در محله‌ها باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه با بهره‌گیری از ظرفیت مراکز نیکوکاری اقدامات و خدمات قابل توجهی به قشر مستضعف جامعه ارائه شده است، گفت: برخی از مراکز نیکوکاری در محله‌های برخوردار استان اردبیل ایجاد شده‌اند که بر اساس نیت خیر نیکوکاران و با نظر هیئت عامل این مراکز، کمک‌های مردمی در بین خانوار نیازمند ساکن در حاشیه شهر و مناطق محروم توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری به آسان‌ترین روش و به دور از بروکراسی اداری خدمات مختلفی را به خانوار نیازمند ارائه می‌کنند، افزود: در کنار خدمت‌رسانی آسان، مهم‌ترین ویژگی مراکز نیکوکاری بهره‌گیری از فرائض اسلامی، دینی، مذهبی و اعتقادی است که می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات مددجویان باشد.

دشتی با اشاره به اینکه ترویج و تبلیغ فرهنگ نیکوکاری در بین آحاد مختلف جامعه امری ضروری است، بیان کرد: لازم است برای تحقق این امر خداپسندانه، همکاری موسسات خیریه، مراکز نیکوکاری و کمیته امداد بیشتر شود تا ضمن ارتقای اعتماد عمومی، شاهد افزایش کمک‌های مردمی برای رفع مشکلات نیازمندان باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل هدف از خدمت‌رسانی به فقرا و نیازمندان را حفظ عزت و کرامت انسانی آنها بیان کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا خانوار بی‌بضاعت و افراد نیازمند با تکیه بر توانایی‌های خود، به خودکفایی دست یابند.

شایسته ذکر است: در این برنامه زنده رادیویی، رئیس هیئت عامل و مسئول موسسه خیریه «ائمه اطهار(ع)» و رئیس هیئت عامل مرکز نیکوکاری «محسنین» اردبیل به بیان دیدگاه‌ها و نحوه تسریع در روند رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان جامعه پرداختند.

انتهای پیام/