11:44 - 1397/04/13
کد خبر: 76831

تبادل سالانه 800 مگا وات برق بین ایران و آذربایجان

فرماندار پارس آباد مغان از تبادل سالانه 800 مگا وات برق بین ایران و آذربایجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، علی علایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سالانه 800 مگا وات برق بین کشور ایران وآذربایجان از طریق شهرستان مرزی پارس آباد تبادل می شود گفت: تاکنون همکاری مطلوبی بین دو شور ایذران و آذربایجان وجود داشته و اکثرا تراز مبادلات در نیمه دوم سال برای آذربایجان مطلوب است.

وی با اشاره به گرم شدن هوا در استان افزود: در این روزها که با روند افزایش دما روبرو هستیم از تمامی مردم و دستگاه های دولتی و خصوصی تقاضامندیم تا با صرفه جویی در مصرف برق از قطع احتمالی آن جلوگیری نمایند.

فرماندار پارس آباد عنوان کرد: ظرفیت تولید برق استان اردبیل بیش از یک هزار مگاوات در ساعت است که در حال حاضر میانگین پیک مصرف برق در استان بیش از340مگاوات در ساعت و در پارس آباد 75 مگاوات است .

وی با اشاره به افزایش چشمگیر مصرف برق در استفاده از کولر دیگر سیستم های سرمایشی شده ادامه داد:از عموم هموطنان خواهشمندیم تا از روشن کردن وسایل سرمایشی اضافی،چراغ های غیرضروری خودداری نمایند.

رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان پارس آباد گفت:باتوجه به دمای بالای هوا احتمال آتش سوزی در جنگل های ارس وجود دارد در همین راستا تمامی اقدامات اعم از 10 ودرو آتش نشانی و تجهیزات اطفای حریق دهیاری های تابعه آمادگی های لازم را در برابر هرگونه حادثه ای اعلام می نماید.

وی خاطرنشان کرد: ازتمامی مردم تقاضامندیم تا در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی فورا با 125 تماس و یا دهیاران مربوطه روستاها را در جریان بگذارند.
 

انتهای پیام/3132