11:47 - 1397/04/20
کد خبر: 76958

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد اردبیل:

خیران اردبیلی در سه ماه اول امسال بیش از یک میلیارد تومان صدقه دادند

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد اردبیل از پرداخت بیش از یک میلیارد تومان صدقه در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

صفر توحیدی در گفتگو با خبرنگار سبلان‌ما، اظهار داشت: با اجرای طرح ساماندهی صندوق های صدقه در اماکن عمومی و معابر شاهد رشد قابل توجه پرداخت صدقه در سطح استان اردبیل هستیم.

وی با بیان اینکه صدقه پرداختی نیکوکاران اردبیلی در سه ماهه اول نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هفت درصد افزایش یافته است، افزود: با جایگزینی روش های الکترونیکی درصدد هستیم تا با شفاف سازی کمک مردمی و ارائه دقیق هزینه کرد آن اعتماد عمومی را ارتقا دهیم.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد اردبیل تصریح کرد: 25 درصد از صدقه دریافتی برای کمک های موردی، 18 درصد صدقه ها در راستای تعامل با موسسات خیریه،  15 درصد برای جهیزیه نوعروسان، 15 درصد برای درمان،  15 درصد تعمیر و بهسازی مسکن و 10 درصد از صدقه های دریافتی نیز برای ارتقا سطح فرهنگی و برگزاری اردوهای زیارتی و 2  درصد آن در جهت آگاه سازی و آموزش خانواده  هزینه می‎شود.

 وی ادامه داد: یک هزارو 461 نفر تحت پوشش کمیته امداد اردبیل با دریافت کمک های مردمی از محل صدقه بخشی از مشکلات خود را رفع می‌کنند.

 توحیدی با ااشاره به اینکه  توزیع صدقه پرداختی مطابق با نیاز سنجی های انجام شده از خانوارهای تحت حمایت  و اولویت بندی مشکلات اساسی انجام می شود، بیان کرد: بانک اطلاعاتی جدیدی از نیازها و مشکلات اساسی خانوارهای تحت حمایت استان اردبیل را در اختیار داریم.

انتهای پیام/