15:00 - 1397/04/21
کد خبر: 76977

وزیر نیرو: اختصاص حق‌آبه ارس به آذربایجان شرقی‌ قانونی است‌

وزیر نیرو در ارتباط با تخصیص حق‌آبه ارس به استان آذربایجان شرقی اعلام کرد که این موضوع قانونی است و براساس مصوبات قانون انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،رضا اردکانیان امروز در نشست خبری با خبرنگاران در شهرستان گرمی، اظهار داشت: در رابطه با مدیریت منابع آب کشور با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی قوانین بسیار خوبی وضع شده و در قانون نیز وزارت نیرو به نمایندگی از دولت منبع تشخیص تخصیص حق‌آبه‌ها و مدیریت منابع آب است.

وی با اشاره به اینکه تمامی شاخص‌های تخصیص آب به صورت قانونی مشخص شده است، گفت: تخصیص حق‌آبه‌ها براساس قانون و مصوبات قانونی انجام می‌شود و به هیچ عنوان برخورد سلیقه‌ای و خارج از حوزه قانون در این رابطه وجود ندارد.

وزیر نیرو افزود: سعی می‌کنیم هر اقدامی که در رابطه با این موضوع انجام می‌شود براساس قانون و نیازهای اساسی و اصلی باشد.

اردکانیان در رابطه با احداث تصفیه‌خانه شماره 2 آب شرب اردبیل تصریح کرد: باتوجه به اعتبارات موجود سرعت دادن به طرح‌های آبرسانی جزو اولویتهای وزارت نیرو بوده و احداث تصفیه‌خانه شماره 2 اردبیل نیز جزو برنامه‌های وزارت نیرو است و مطالعات این طرح برای احداث و بهره‌برداری از آن در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: پروژه‌های آب، برق و فاضلاب جزو پروژه‌های اولویت‌دار در وزارت نیرو بوده و سعی می‌کنیم که با تسهیل در این پروژه‌ها در تمامی استانها شاهد انجام حجم عظیمی از پروژه‌های حوزه آب و برق باشیم که این حجم از پروژه‌ها در تاریخ کشور بی‌نظیر خواهد بود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/