12:38 - 1397/05/23
کد خبر: 77499

نماینده ولی فقیه در اردبیل:

سرمایه‎گذاری عظیمی در عرصه رسانه‌ علیه کشورمان انجام شده است/ خبرنگاران گره‎گشای مشکلات جامعه باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت : رسانه های خارجی سرمایه گذاری عظیم و کلانی را بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام داده اند و این نشانگر یک خطر بزرگ برای جامعه ما است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی پیش از ظهر امروز در مراسم نکوداشت روز خبرنگار در صداوسیمای استان اردبیل اظهارداشت: همه ما در زندگی خود خبرنگار هستیم و این پایه و اهمیت خبرها است که در قالب های مختلف اخبار را از همدیگر متمایز می کند اما باید در امر انتشار اخبار تأثیرگذار همت مضاعف داشته باشیم.

آیت الله سید حسن عاملی با اشاره به اینکه خبرنگار باید هر آنچه که می بیند همان را واضح و روشن بیان کند، افزود: خبرنگاران مهمترین رکن در تنویر افکار عمومی هستند،بنابراین خبرنگار هر خبری را که بیان می کند باید همچون خورشید روشن و عیان باشد.

وی با بیان اینکه خبر رسانی بسیار سخت و دشوار و مسائل و مشکلات خود را می طلبد، تصریح کرد:خبرها را باید به سمتی ببریم که جامعه را رو به سمت تعالی و رشد هدایت کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به پیگیری مطالبات خبرنگاران صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: در این زمینه مذاکراتی با سخنگوی دولت و معاون رئیس جمهور انجام شده که امیدواریم دغدغه‌های خبرنگاران صدا و سیمای مرکز اردبیل برطرف شود. عاملی با اشاره به این که استقلال فکری در صدا و سیما اولویت قرار داده شود گفت: صدا و سیما باید با استقلال در تصمیم‌گیریها عمل کنند و افراد نخبه، شایسته، کاردان و متخصص را انتخاب کند. مطالبات خبرنگاران صدا و سیمای مرکز اردبیل پیگیری می‌شود مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز گفت: در حال حاضر برای حل مشکلات و مطالبات خبرنگاران صدا و سیمای مرکز اردبیل انجام شده که انتظار می‌رود در آینده شاهد خبرهای خوبی در بخش خبر صدا و سیمای استان باشیم. علی ملااحمدی با اشاره به این که یکی از اهداف اصلی صدا و سیمای مرکز استان تحقق شعار مقام معظم رهبری در ارتباط با حمایت از کالای ایرانی است گفت: در این زمینه تولید گزارشات فاخر مبنای کار قرار گرفته که این گزارشات از شبکه‌های سراسری نیز پخش شده است. وی اشتغال را از دیگر اولویت‌های بخش خبری صدا و سیمای مرکز اردبیل دانست و گفت: تولیدات خبری با محوریت اشتغال در دستور کار قرار گرفته که تولید این گزارشات برای ما حائز اهمیت است. ملااحمدی ایجاد وحدت و همدلی در شهرستان‌ها را یکی از رسالت‌های خطیر خبرنگاران شهرستانی عنوان کرد و افزود: جانبداری از شخص و افراد خاص توسط خبرنگاران نباید به هیچ وجه انجام شود بلکه خبرنگاران باید در اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی اذهان عمومی گام بردارند. وی از برنامه‌ریزی برای آموزش تخصصی خبرنگاران صدا و سیمای مرکز اردبیل خبر داد و گفت: خبرنگاران خود را باید با اطلاعات و دانش‌ روز منطبق کنند که در این زمینه آموزش‌های تخصصی ارائه می‌شود. ملااحمدی ضمن اشاره به اهمیت فضای مجازی نیز در تاثیرگذاری بخش خبری گفت: صدا و سیما از ظرفیت فضای مجازی استفاده می‌کند و باید منبع خبر در فضای مجازی به طور عمده مربوط به صدا و سیما باشد. لطفعلی بی‌غم مدیرخبر صدا وسیمای مرکز اردبیل نیز از تولید گزارشات فاخر خبری با محوریت حمایت از کالای ایرانی و اشتغال در صدا و سیمای مرکز استان خبر داد و اظهار کرد: این گزارشات از شبکه‌های سراسری نیز پخش می‌شود و درصدد هستیم گزارشات خبری فاخر با محوریت حمایت از کالای ایرانی و اشتغال در بخش خبری اردبیل تداوم یابد. وی با اشاره به اینکه بخش خبری از رادیو و تلویزیون پخش می‌شود افزود: تمام تلاش ما این است که جایگاه بخش خبری را به جایگاه شایسته برسانیم که در این زمینه مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل حمایت همه‌جانبه‌ای دارد.

این مراسم با حضور خبرنگاران مرکزی ، شهرستانها، بخش ها و باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل برگزار شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۱/۱