12:41 - 1397/05/24
کد خبر: 77511

سرپرست میراث فرهنگی اردبیل:

دهیاران در معرفی روستاهای هدف گردشگری اردبیل مشارکت کنند

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خواستار مشارکت دهیاران در معرفی روستاهای هدف گردشگری این استان شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، نادر فلاحی تصریح کرد: روستاهای هدف گردشگری قابلیت بالقوه گردشگری استان است و با این وجود معرفی مطلوبی از روستاها نداشتیم.

وی اضافه کرد: روستاهای هدف گردشگری می توانند به عنوان قطب های بوم گردی معرفی شده و در راستای رونق اشتغال روستاها از قابلیت و جاذبه های گردشگری آن بهره گرفته شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ادامه داد: برگزاری جشنواره ها می تواند نقش موثری در معرفی روستاهای هدف گردشگری داشته باشد.

فلاحی تاکید کرد: در صورتی که روستاهای هدف گردشگری نسبت به برگزاری جشنواره اقدام کنند، اداه کل نیز حامی این برنامه ها خواهد بود.

وی متذکر شد: قبل از تامین زیرساخت های مختلف لازم است نسبت به معرفی روستاها به منظور رونق بوم گردی اقدام جدی شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اذعان به اهمیت بوم گردی در رونق اقتصاد روستا اضافه کرد: متاسفانه هنوز این اهمیت به باور عمومی تبدیل نشده و این در حالی است که بوم گردی فرصتی برای رونق روستا و ممانعت از مهاجرت روستانشینان است.

فلاحی تصریح کرد: به دلیل زندگی ماشینی در شهرها، علاقه مندی به استراحت در دل طبیعت و خانه های روستایی رو به افزایش است و ضروری است به نیاز جدید گردشگران توجه شود.

وی با اذعان به فعالیت 4 اقامتگاه بوم گردی در استان ادامه داد: اداره کل آماده اعطای تسهیلات با نرخ شش درصد بوده و موافقت اصولی نیز برای طرح های درخواستی صادر می شود.

انتهای پیام/313/1/10