13:18 - 1397/05/24
کد خبر: 77512

رئیس پلیس راه اردبیل به سبلان ما خبر داد :

تصادفات فوتی در اردبیل افزایش یافت/ وقوع 66 درصد تصادفات فوتی در جاده‌های شمالی استان

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: متاسفانه امسال ۲۵نفر افزایش متوفی نسبت به چهار ماهه نخست سال ۹۶ داشتیم که ۶۶درصد از تصادفات فوتی را جاده های شمال استان به خود اختصاص داده است .

سرهنگ حجت فتاحی در گفتگو با خبرنگارسبلان‌ما،گفت : جاده های شمال استان از،بیشترین نقاط حادثه خیر برخوردارند و بیشترین تصادفات در این محورها به وقوع می پیوندد که باید برای ایمن سازی این جاده ها برنامه ریزی و اقدام کرد.

وی محورهای شمالی استان را متناسب با حجم تردد خودروها نداست و تاکید کرد :وجود پیچ های خطرناک ،اختلاف سطح ، نبود روشنایی مناسب ، نبود خط کشی در حاشیه جاده علت اصلی وقوع تصادفات زیاد دراین محورها هست که متاسفانه کوچکترین خطلای انسانی منحر به وقوع تصادفات فوتی می شود .
رئیس پلیس راه استان اردبیل به مولفه های اساسی در کاهش،و افزایش تصادفات اشاره کرد و ادامه داد : بحث ایمنی راه ها ،ایمنی خودرو ها ، فرهنگ سازی و اعمال قانون ازطرف پلیس وبحث کاهش نرم زمانی انتقال مصدوم به بیمارستان و بحث امدادو نجات از جمله مولفه های اساسی در کاهش و افزایش تصادفات هستند.

۶۶درصد تصادفات فوتی اردبیل در جاده های شمال اتفاق افتاده است
وی گفت : در حوزه پلیس راه و در بحث برخورد با تخلفات که وظیفه پلیس راه است براساس آمارها در سطح کشور استان اردبیل دربحث برخورد با تخلفات جزو استان های برتر درسطح کشور هستند.

فتاحی از روند صعودی تصادفات درسال جاری ابراز نگرانی کرد واظهار داشت : این درحالی است که از سال ۹۴تا ۹۶به مدت سه سال با کاهش تصادفات منجر به فوت دراستان شاهد بودیم و در نوروز سالهای ۹۴،۹۵،۹۶،و ۹۷ استان اردبیل از لحاظ کاهش،متوفی جزو استانهای موفق درسطح کشور بوده است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل تصریح کرد: متاسفانه امسال ۲۵نفر افزایش متوفی نسبت به چهار ماهه نخست سال ۹۶ داشتیم که ۶۶درصد از تصادفات فوتی را جاده های شمال استان به خود اختصاص داده است .

انتهای پیام/313/1/10