09:52 - 1397/05/25
کد خبر: 77530

پیشنهاد به چینی‎ها برای سرمایه گذاری در اردبیل

استاندار اردبیل به هیات تجاری چینی پیشنهاد سرمایه گذاری در حوزه های ورزش های زمستانی، محصولات کشاورزی و آب های معدنی را داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اکبر بهنام‌جو در جلسه صبح امروز با هیأت تجاری چینی در استانداری اردبیل، پیشنهاد دایرکردن دفتر نمایندگی مشترکی بین اردبیل و چین را داد.

 به گفته وی با این پیشنهاد مراودات اقتصادی که در آینده نزدیک بین اردبیل و تجار چینی رخ می‌دهد با سهولت هرچه تمام انجام خواهد شد.

بهنام جو با تاکید بر ظرفیت گردشگری اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل از لحاظ گردشگری در سطح ایران و دنیا بی‎نظیر است، در دنیا نمی‌توانید جایی را پیدا کنید هم آب‌های معدنی جوشان و هم کوه‌های پوشیده از برف در مجاور هم داشته باشد.

وی به هیئت چینی پیشنهاد همکاری در حوزه ورزش‌های زمستانی و آب‌های گرم معدنی استان اردبیل و کشاورزی  این استان را دادو گفت: ما در حال سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه های ذکر شده هستیم و آماده همکاری مشترک روی پروژه‌ های مجتمع‌های بزرگ آب گرم معدنی، احداث صنایع تبدیلی و شهرک های تخصصی کشاورزی با تجار چینی هستیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با توجه به با برنامه‌ریزی جدید برای برداشت سالانه 5 میلیون محصول کشاورزی در استان اردبیل و همچنین بازارهای خوب محصولات کشاورزی در جمهوری آذربایجان، روسیه و آسیای میانه،  سرمایه گذاری ها در این حوزه می تواند درآمدزایی خوبی داشته باشد.

انتهای پیام/313/1/3