19:39 - 1397/05/25
کد خبر: 77545

ابتکار در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اردبیل؛

وجود 4 میلیون زن سرپرست خانوار در کشور/ توانمندسازی زنان در عصر حاضر حائز اهمیت است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده آمار زنان سرپرست خانوار کشور را چهار میلیون زن اعلام کرد و بیان داشت: تمام تلاش خود را برای حمایت مناسب و قابل قبول از زنان سرپرست به کار گرفته ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،معصومه ابتکار عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تاکید بر اهمیت توانمندسازی قشر بانوان در عصر حاضر ، اظهار داشت: تاثیر گداری زنان در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کم‌تر از مردان نیست.

وی آمار زنان سرپرست خانوار کشور را چهار میلیون زن اعلام کرد و بیان داشت: تمام تلاش خود را برای حمایت مناسب و قابل قبول  از زنان سرپرست به کار گرفته ایم و درصدد هستیم اگر زن سرپرست خانواری نیاز به حمایت داشته باشد حمایت ویژه‌ای از آن خانواده داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: به منظور توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار در سطح کشور  علاوه بر اعطای تسهیلات کم‌بهره اشتغال‌زایی در حوزه صنایع دستی به آنها اجرای طرح ملی گفت‌وگوی خانواده در کشور  رانیز با جدیت اجرا می کنیم.

وی تصریح کرد: برای دستیابی به اهداف مورد نظر در حوزه زنان سرپرست خانواده  نیازمند ارتقای مهارت ارتباط و گفت‌وگو در برخی استان‌ها هستیم و برای همین منظور اجرای طرح ملی گفت‌وگوی خانواده در کشور با جدیت در حال اجرا است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اجرای  طرح تاب‌آوری خانواده‌ها ،اظهار داشت: کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه و رفتن به سمت اشتغال و توسعه اقتصادی مهمترین هدف ما است  است که در این راستا  نیز طرح تاب‌آوری خانواده‌ها اجرا می‌شود و  انتظار می‌رود  با اجرای این طرح شاهد توان‌افزایی تشکل‌های مدنی در سطح استان ها باشیم.

انتهای پیام/313/1/3