13:07 - 1397/07/02
کد خبر: 78193

در نشست معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با نخبگان مطرح شد؛

شرکت‌های دانش بنیان بیشترحمایت شوند/ تحصیل 55 هزار دانشجو دراستان اردبیل

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در حال حاضر ۵۰ واحد دانشگاهی استان اردبیل حدود ۵۵ هزار نفر دانشجو دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،عزیز حبیبی امروز در نشست معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با نخبگان و فرهیختگان استان اردبیل در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: در حال حاضر در 50 واحد دانشگاهی استان اردبیل 55 هزار نفر دانشجو مشغول تحصیل هستند و این تعداد واحد آموزشی بیش از هزار نفر عضو هیئت علمی دارد .

وی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی 11 هزار و 500 نفر دانشجو دارد که  3 هزار و 500 نفر از آنها دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی دارای دو دانشمند جز یک درصد دانشمندان برتر جهان است، تصریح کرد:  مراکز علمی این دانشگاه  پویا بوده و نخستین مرکز رشد استان اردبیل نیز سال 85 در دانشگاه محقق اردبیلی راه اندازی شده است.

40 هسته واحد فناوری در استانهای اردبیل فعال هستند

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل نیز این جلسه با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اردبیل مناسب نیست، اظهار داشت: پارک علم و فناوری استان اردبیل در سه سال گذشته اقدامات مناسبی در راستای رشد شرکت های دانش بنیان و فعالیت این شرکت ها انجام داده ولی متأسفانه حمایت های مناسبی از جوانان فعال در این حوزه انجام نمی شود.

وی تصریح کرد: جوانان مهم ترین سرمایه شرکت های دانش بنیان هستند و کسانی که به راحتی می توانستند ایده های خود را در خارج از کشور عملیاتی کنند٬ به خاطر عرق ملی خود در داخل مانده و فعالیت می کنند ولی هیچ گونه کمک قابل توجهی به رشد این فعالیت ها وجود ندارد.

قلی پوری تصریح کرد: 40 هسته واحد فناوری در استانهای اردبیل فعال هستند که امیدواریم به این مراکز رشد تسهیلات مناسبی پرداخت شود تا فعالیت این مراکز در راستای ارتقای تولیدات دانش بنیان افزایش یابد.

وی گفت: 200 واحد فناور از استان اردبیل در سامانه مربوط به مراکز دانش بنیان ثبت نام کردند که امیدواریم با نظر مساعد در مرحله ارزیابی٬ وارد چرخه دانش بنیان استان شوند.

در این جلسه رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل٬ رئیس دانشگاه محقق اردبیلی٬ رئیس دانشگاه آزاد استان اردبیل٬ معاون استاندار٬ رئیس بنیاد ملی نخبگان استان و نخبگان و اساتید دانشگاهی و علمی استان حضور داشتند.

انتهای پیام/313/1/3