13:40 - 1397/07/02
کد خبر: 78195

معاون رئیس جمهور در اردبیل:

زیرساخت‌ها درحوزه دانش‌بنیان باید ایجاد شود/ بهره‌مندی اعضای شرکت‌های دانش‌بنیان از مزایای خدمت سربازی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: براساس هماهنگی‌هایی که با ستاد کل نیروهای مسلح انجام شده جوانان فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند خدمت سربازی خود را در این شرکت‌ها سپری کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، سورنا ستاری پیش از ظهر امروز در دیدار با نخبگان و فرهیختگان استان در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه زیرساخت‌ها توسط دولت در حوزه دانش‌بنیان باید ایجاد شود، گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی نقش بسزایی در هدایت جامعه به سمت پیشرفت در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان توسط اکوسیستم داخل استان باید ایجاد شود، اظهار داشت: سیستم اقتصاد دانش‌بنیان با سرمایه دولتی محقق نمی‌شود و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان‌ها نیازمند همدلی جوانان، دانشگاهیان و مردم است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد:باید کارآفرینان فعال در استان‌ها هزینه رشد اقتصاد دانش‌بنیان را پرداخت کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: پارک‌های علم و فناوری نباید نگاه فیزیکی داشته و فعالیت‌های را منحصر به داخل مجموعه پارک علم و فناوری کنند بلکه باید کل وسعت استان را با دید علمی و فناوری بنگرند و دید نرم‌افزاری در استان به منظور استفاده از فناوری ایجاد شود.

ستاری با اشاره به تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از شرکت های دانش بنیان، بیان داشت:  درصدد هستیم تا حد ممکن برای برگزاری رویدادهای فناوری و ارائه کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات ارائه شود، اما ضرورت دارد بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و حضور کارآفرینان در این رویدادها افزایش یابد.

وی  با اشاره به تسهیلات ویژه ارئه شده به اعضای شرکت های دانش بنیان اظهار داشت:  طبق رایزنی‌هایی که با ستاد کل نیروهای مسلح انجام شده است جوانان فعال در شرکت‌ها و واحدهای دانش‌بنیان دوران خدمت سربازی خود را در این شرکت‌ها خواهند گذراند که طی  سه ماهی که این تسهیلات اجرایی می‌شود، 4 هزار نفر از فعالان شرکت‌های دانش بنیان به صورت امریه خدمت سربازی خود را سپری می‌کنند.

 

انتهای پیام/3131/1/3