16:30 - 1397/07/02
کد خبر: 78199

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس :

بازارچه‎های مرزی باید در تحکیم صادرات کشورهای همسایه فعال باشد/ مناطق آزاد تجاری با هدف تقویت بازارچه های مرزی و صادرات کشور ایجاد شد

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: مناطق آزاد تجاری با هدف تقویت بازارچه های مرزی و صادرات کشور ایجاد شد که باید به این امر مهم برای تقویت و راه اندازی اصولی این بازارچه ها همت بیشتری صورت بگیرد.

بشیر خالقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اظهارداشت: بازارچه های مرزی باید کمک حال اتحاد و انسجام کشورهای همسایه در امر صاردات باشد و این امر برای تقویت اقتصاد کشور و تقویت رابطه بین کشورهای همسایه یک امر مهم محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد تجاری برای تقویت بازارچه های مرزی استان اردبیل نیز بسیار مفید خواهد بود افزود: روزانه شاهد ورود صدها نفر از اتباع امور خارجه از مرز کشور به استان هستیم که این نشانگر یک امتیاز بزرگ برای تجارت و ظرفیت برای اقتصاد مرزنشینان شمال استان به ویژه شهرستان مرزی بیله سوار و پارس آباد است.

خالقی از اهمیت بازارچه های مرزی در امر اشتغال آفرینی جوانان و تقویت اقتصاد مناطق مرزنشین کشور خبرداد و افزود: کشور ایران دارای منابع اقتصادی طبیعی و غنی است و باید از منابع و ظرفیت ها به نحو احسن استفاده شود که یکی از این ظرفیت ها همین بازارچه های مرزی است که باید تقویت شود.

وی تصریح کرد: از جنوب کشور با همسایگی کشورهای عربی به ویژه عراق از شرق با افغانستان و پاکستان از شمال با کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و خیلی از کشورهای دیگر که همگی یک ظرفیت بزرگ و ویژه اقتصادی و تجاری برای کشور ما محسوب می شود باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.

نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر خاطرنشان کرد: نباید بازارچه های مرزی را تنها برای تهیه مایحتاج مردم زحمتکش و پرتلاش مرز نشین کشور بسنده کنیم وباید با تقویت این بازارچه ها و برنامه ریزی اصولی و دقیق اقتصادی تجاری به تحکیم و تقویت قابل توجه صاردرات کشور با استفاده از این ظرفیت های مرزی توجه ویژه داشته باشیم.

خالقی گفت: اگر امروز به این بازارچه ها توجه ویژه شود بسیاری از مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان در مرزها حل خواهد شد که یکی از راهکارهای تقویت این بازارچه ها ایجاد مناطق آزاد تجاری در مرزهای کشور است که باید دولت و مسئولان به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند.

 

انتهای پیام/313/1/1