16:18 - 1397/07/03
کد خبر: 78220

گیاهان دارویی اردبیل به جایگاه واقعی نرسیده است

رئیس کمیته تخصصی توسعه گیاهان دارویی گفت: جایگاه واقعی گیاهان دارویی در اردبیل به خوبی مشخص نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،شیوا اسبقیان بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته تخصصی توسعه گیاهان دارویی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: با توجه به این که اتاق بازرگانی انجمن گیاهان دارویی را تشکیل داده است، این کمیته به عنوان زیر شاخه کمیسیون کشاورزی استان با هدف دریافت و انتقال نظرات و مشکلات فعالین این حوزه و تلاش برای رفع مشکلات شکل گرفته است.

رئیس کمیته تخصصی توسعه گیاهان دارویی افزود: امروز در اولین جلسه این کمیته تصمیم گرفته شد که چهار کارگروه تخصصی ایجاد شود و متخصصین هر حوزه نظرات کارشناسی خود را به کمیته منتقل کنند تا به کمیسیون کشاورزی که با حضور مسئولین عالی رتبه استانی برگزار می شود انعکاس داده شود.

وی تصریح کرد: استان اردبیل با وجود داشتن ظرفیت بالا از نظر گونه های گیاهی و کم نظیر بودن در کشور و دنیا، به موفقیت های لازم در حوزه گیاهان دارویی نرسیده است، این کمیته قصد دارد که استان را در رسیدن به شرایط ایده آل در این حوزه کمک کند.

اسبقیان تصریح کرد: مشکل اصلی ما در حوزه گیاهان دارویی بحث بازاریابی است که اتاق بازرگانی می تواند کمک ویژه ای را در این زمنیه انجام دهد.

کمیته توسعه گیاهان دارویی باید مطالبه گرباشد

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اردبیل نیز در این جلسه گفت: اتاق بازرگانی می تواند حلقه وصل بین بخش های مختلف دخیل در حوزه گیاهان دارویی، از جمله زارع،محقق، سرمایه گذار و تاجرباشد.

عیسی شاهی زارع ادامه داد: در این کمیته باید مطالبه گری اصل اول باشد، باید از دستگاه های زیربط مطالبه داشته باشیم که اتاق بازرگانی حمایت های لازم را چه معنوی و چه مادی از این کمیته انجام می دهد، و همچنین می تواند به عنوان بازاریابی در این حوزه نقش ایفا کند.

شاهی زارع تصریح کرد: البته حمایت از فعالین حوزه گیاهان دارویی نیازمند ارتباط نزدیک است، ما میهمانان مختلفی را هر ماهه در اتاق اردبیل می پذیریم که موقعیت مناسبی برای آشنایی از نزدیک و همکاری های دو طرفه است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اردبیل گفت: فعالین حوزه گیاهان دارویی باید آمار و ارقام دقیقی را از تولیدات خود داشته باشند و در دیدارهای تجاری با فعالین اقتصادی کشورهای مختلف به آن ها ارائه شود تا بتوانیم بازار آن کشورها را به دست بیاوریم.

انتهای پیام/313/1/11