13:14 - 1397/07/04
کد خبر: 78235

در پی کشف فسیل در شهرستان کوثر اردبیل صورت گرفت؛

انتقال فسیل 20 میلیون ساله عاج فیل به موزه تاریخ طبیعی اردبیل

مدیر کل محیط زیست اردبیل گفت : فسیل عاج فیل کشف شده که مربوط به ۲۰میلیون سال پیش است بعد از شناسنانه دار شدن در موزه تاریخ طبیعی استان اردبیل نگهداری و به معرض عموم درخواهد آمد.

محمدخداپرست در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، در خصوص فسیل عاج فیل کشف شده در اردبیل گفت : این دو فسیل کشف شده مربوط به دوره زمین شناسی میوسن بوده که توسط دیرینه شناس جوان اردبیلی از پروژه راه آهن میانه _اردبیل واقع در شهرستان کوثر کشف شده است.


وی گفت : برای مطالعات تکمیلی و بررسی کامل این نمونه فسیل ها با دانشگاه زنجان قراردادی بسته شده که بعد از مطالعات و بررسی های کامل با همراه شناسنامه در محل موزه تاریخ طبیعی اردبیل به معرض عموم درخواهد آمد .


در ادامه جعفرزاده دیرینه شناس اردبیلی که این دونمونه عاج فیل را کشف کرده گفت : نمونه های فسیلی در طی چهار ده روز ، خاکبرداری ،فیکس کردن ، جداسازی از لایه های دیواره ترانشه بارعایت اصول حفاری استخراج شده است .

وی بااشاره به اینکه یک سال ونیم قبل هم مجموعه فسیلی ازاین منطقه کشف کرده است، اظهار داشت: علاوه بر این فسیل ها ، فسیل های دندان استخوان فک استخوان ،کف پا خلنواده زرافه ،اسب سانان گاوسانان نیز استخراج کشف شده است .

 

انتهای پیام/313/1/10ش