13:13 - 1397/07/11
کد خبر: 78363

نبود شناخت زوجین از همدیگر علت اصلی طلاق در اردبیل

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: بیشتر طلاق هایی که در این استان رخ می دهد به دلیل نبود شناخت زوجین از یکدیگر است، تاکید کرد: باید با انجام مشاوره های روانشناسی قبل از ازدواج این شناخت انجام گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، دلایل بسیاری وجود دارد که باعث می شود زوجها از هم جدا شوند، طبق آمار عدم شناخت از یکدیگر قبل از ازدواج، دخالت از بیرون، عدم تفاهم، مشکلات جنسی، اعتیاد ، خشونت و بیکار از جمله دلایلی هستند که منجر به جدایی زوج ها از یکدیگر می شوند.

یوسف خدادادی روز چهارشنبه 11 مهرماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل با بیان اینکه بیشتر طلاق هایی که در  این استان رخ می دهد به دلیل نبود شناخت زوجین از یکدیگر است، تاکید کرد: باید با انجام مشاوره های روانشناسی قبل از ازدواج این شناخت انجام گیرد.

وی بیان کرد: ازدواج در سنین پایین به خصوص برای دختران نیز یکی از مهم ترین دلایل طلاق است که در طول زندگی زناشویی نارضایتی زوجه و تقاضای طلاق را به دنبال دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: دستگاه هایی چون بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی باید با همکاری هم در راستای ارائه آموزش های پیش و حین ازدواج اقدام کنند تا میزان طلاق در  این استان کاهش یابد.

وی ضعف مهارت های ارتباطی زوجین ، بیماری های روحی و روانی ، خودبزرگ بینی ، اعتیاد ، بیکاری ، ندادن نفقه به زن و خیانت را از دیگر عوامل طلاق در استان اردبیل دانست و گفت: در 6 ماه اول امسال تعداد یک هزار و 477 مورد طلاق در استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 1. 5 درصد کاهش نشان می دهد.

خدادادی تاکید کرد: برای پیشگیری از طلاق دستگاه های مرتبط موظف به آموزش پیش از ازدواج جوانان هستند.

انتهای پیام/313/3