10:12 - 1397/07/16
کد خبر: 78433

فرجام لایحه آزاد تجاری اردبیل چه خواهد شد؟

مجمع تشخیص، مفاد لایحه ایجاد ۸ منطقه آزاد و ویژه تجاری را مغایر سیاست های کلی نظام اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،علی اکبر کریمی در گفتگو با مهر در خصوص جلسه 15 مهرماه کمیسیون اقتصادی گفت: در جلسه امروز کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه مورد بررسی قرار گرفت اما رای گیری انجام نشد زیرا کمیسیون دارای نصاب اعضا برای رای گیری نبود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جلسه ای با آقایان مصباحی مقدم و دانش جعفری دو نفر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد لایحه ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی داشتیم. این لایحه در صحن مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال شده بود.

عضو کمیسیون اقتصاد اظهارداشت: شورای نگهبان نظریه ای را از سوی کمیسیون نظارت مجمع تشخیص به کمیسیون اقتصادی ارائه داده است که بر اساس این نظریه مجمع تشخیص مفاد لایحه ایجاد ۸ منطقه آزاد و ویژه تجاری را مغایر سیاست های کلی نظام اعلام کرده است. در راستای ایجاد همکاری این جلسه برگزار شد؛با این خبر حال باید منتظر ماند و دید که فرجام این لایحه  چه خواهد بود؟

مجلسی ها با بیش از دو سوم آراء 8 منطقه آزاد جدید کشور شامل بوشهر، اینچه برون، مهران، اردبیل، سیستان، بانه-مریوان،جاسک و قصر شیرین را مصوب کرده بودند.

انتهای پیام/313/1/3