14:43 - 1397/07/19
کد خبر: 78481

فرمانده مرزبانی استان اردبیل:

تامین امنیت و آرامش را مدیون مرزبانان غیور و پرتلاش کشورمان هستیم

فرمانده مرزبانی استان اردبیل ‌گفت: مرزبانان نقش اساسی در تامین امنیت و آرامش کشور دارند و عمدتا به همین خاطر است که مردم دغدغه‌ای از این بابت ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اظهارداشت: کلنگ احداث ساختمان پست پایش کنترل گروهان مرزی بیله‌سوار به زمین زده شد.

علی رحمتی بیان کرد: جابه‌جایی و ترانزیت کالا در پایانه مرزی بیله‌سوار روان است و در نیمه نخست امسال بیش از 169 هزار تن کالا توسط بیش از 7 هزار دستگاه کامیون به کشورهای هدف از طریق این پایانه صادر شده است که رشد 125 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی با بیان این که ده هزار تن کالا نیز واردات از طریق این پایانه به کشور داشته‌ایم بیان کرد: ترانزیت بیش از 228 هزار تن کالا در طی همین مدت با بیش از 9 هزار دستگاه کامیون محقق شده است که تمامی این موارد در تحقق اهداف مورد نظر نقشی مهم ایفا می‌کند که بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

رحمتی تصریح کرد: نیمه نخست امسال بیش از 33 هزار دستگاه کامیون از این پایانه تردد داشته‌اند و عمده کالاهای ترانزیت گازوئیل، گندم، فرش، آب معدنی و ام.دی.اف است.

وی اظهار کرد: با تلاش نیروهای تلاشگر پیش‌بینی می‌شود این ساختمان تا یک سال آینده به بهره‌برداری برسد که در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته و این ساختمان در زمینی به مساحت یک هزار و 500 متر مربع و با زیربنای یک هزار و 128 متر در دو طبقه احداث می‌شود که 30 میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز آن در نظر گرفته شده است.

69 درصد از پاسگاهها و برجکهای مرزبانی استان از نعمت گاز بهره مند شده‌اند

در ادامه این مراسم فرمانده مرزبانی استان اردبیل تصریح کرد: خدمات‌رسانی به مردم و به ویژه اتباع خارجی مرزبانان یک اولویت اساسی است و در این زمینه تلاش براین است که بسترهای مناسبی برای آنان فراهم شود چرا که مرزبانان نقش اساسی در تامین امنیت و آرامش کشور دارند و عمدتا به همین خاطر است که مردم دغدغه‌ای از این بابت ندارند.

سردار حسینی بیان کرد: شهرستان بیله‌سوار جزو مرزهای درجه نخست مرزی کشور محسوب می‌شود و خوشبخانه هم‌اکنون مرزهای استان امنیت و پایداری کاملی دارند که این مسئله نیز به نوبه خود بسیار حائز اهمیت و مهم است که استان ما علی‌رغم داشتن شرایط مرزی در امنیت کامل به سر می‌برد.

وی اظهار کرد: اقدامات لازم با همکاری مسئولان ذی‌ربط به منظور خدمات‌رسانی مطلوب به زائران فراهم است و در این زمینه گیت‌ها را افزایش داده‌ایم و هیچ مشکلی نداریم.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل افزود:تاکنون 69 درصد از پاسگاهها و برجکهای مرزبانی استان از نعمت گاز بهره مند شده‌اند و در تلاشیم 31 درصد بقیه نیز تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد و علاوه برپروژه گازرسانی به پاسگاه مرزی منصوری ، گازرسانی به برجکهای کمرقیه ،پیر خلیل ، کردلرو و برجک 98 منصوری نیز به بهره برداری رسید.

محوطه فاز دوم پایانه مرزی بیله‌سوار با 12.5 هکتار رو به پایان است

معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل نیز در این مراسم اظهار کرد: امنیت مرزی مبتنی بر امنیت مردم محور است و رسیدگی به وضعیت مرزنشینان اولویت اساسی است چرا که در حقیقت به خود خدمت می‌کنیم که در این زمینه تقویت گروهان مرزی باید به عنوان یک لازمه اساسی مبنای کار قرار گیرد.

علی نواداد بیان کرد: برای تکمیل این ساختمان 3 میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌شود و تلاش بر این است که بتوانیم در کم‌ترین زمان ممکن اجرای این پروژه را به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به این که اهمیت به مطلوب شدن وضعیت مرزنشینان بسیار حائز اهمیت است بیان کرد: امنیت کنونی در مرزها تعامل خوب مرزنشینان و مرزبانان را نشان می‌دهد و باید از ظرفیت‌های مرزی استان نیز به نحو احسن در تمامی عرصه‌ها به ویژه اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی به‌کارگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل  بیان کرد: محوطه فاز دوم پایانه مرزی بیله‌سوار با 12.5 هکتار رو به پایان است و 18 میلیارد تومان به همین منظور هزینه شده و طی یک ماه آینده این پروژه با حضور مقامات کشوری و استانی به بهره‌برداری می‌رسد.

 

انتهای پیام/