19:43 - 1397/07/21
کد خبر: 78498

مدیرکل دامپزشکی اردبیل:

واکسیناسیون رایگان برای مقابله با بیماری تب برفکی در اردبیل آغاز شد

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از آغاز واکسیناسیون رایگان دامهای عشایر استان برای پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، دکتر صالحی در جلسه  امروز شورای عشایر استان اردبیل، اظهار داشت: بیماری تب برفکی در سال گذشته به هیچ عنوان بین دامهای عشایر استان شیوع پیدا نکرد و این بیماری در استان تقریبا ریشه کن شده است اما برای احتیاط و آمادگی لازم در برابر آن ، واکسیناسیون رایگان دامهای عشایری امسال نیز انجام می شود.


مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل نقش موثر این اداره کل  را در کنترل بیماریها و انگل های رایج دامی، خاطرنشان کرد و ادامه داد: علاوه بر بیماری تب برفکی ، بیماری خطرناک شاربن هم در بین دامهای عشایر استان از بین رفته است و در ده سال گذشته هیچ گونه شیوعی نداشته است و این در حالی است که در برخی استانهای کشور بیماری های تب برفکی و شاربن همچنان مشکل آفرین هستند.


وی با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر 2 هزار و 118 قطعه واکسن بیماری تب برفکی به گوسفندان عشایر در شهرستانهای بیله سوار ، پارس آباد و گرمی تزریق شده است افزود: مبارزه با برخی بیماری های کمتر خطرناک مانند بیماری گانگاریا و دیگر بیماریهای انگلی آن با نظارت اداره کل دامپزشکی ، به بخش خصوصی واگذار شده است.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد : تعداد 227 هزار واحد دامی عشایر حداقل 5 بار در طول سال توسط گروه های فنی اداره کل دامپزشکی استان بازدید قرار می گیرند و کلیه بیماریها و انگل های مربوط به این دامها تحت نظارت و کنترل قرار دارد .

 

انتهای پیام/ م