11:47 - 1397/07/23
کد خبر: 78514

فرماندار خلخال:

سرعت‌گیرها حذف می‌شود

فرماندار خلخال نصب هرگونه سرعت گیر و یا سرعت کاه در راه های ارتباطی این شهرستان را منوط به داشتن منشاء قانونی دانست و گفت: اگر غیر از این باشد، سرعت گیرها جمع آوری می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، فریدون بابایی امروز در جلسه شورای ترافیک خلخال اظهارداشت: انجام اقدامات غیر کارشناسی و ایجاد سرعت کاه در مسیر عبور خودروها موجب افزایش احتمال تصادف رانندگی در مواقع بارندگی برف در راه های ارتباطی این شهرستان می شود.

وی تاکید کرد: نصب هرگونه سرعت گیر و یا سرعت کاه در راه های ارتباطی این شهرستان باید منشاء قانونی داشته باشد، در غیر این صورت این سرعت گیرها جمع آوری می شوند.

فرماندار خلخال گفت: نصب و ایجاد سرعت گیر در جاده ها مستلزم طرح موضوع در شورای ترافیک و اخذ مجوز قانونی از کمیسیون ایمنی راه های استان اردبیل است.
وی اضافه کرد: در صورت ضرورت نصب سرعت گیر ، رعایت موارد ایمنی مربوط به این کار از جمله نصب تابلوهای هشدار دهنده در محل برای پیشگیری از حوادث برخورد خودروها با یکدیگر ناشی از ترمزهای ناگهانی ضرورت دارد.

بابایی با اشاره به نصب چند سرعت گیر در ابتدای مسیر جاده فیروزآباد به خلخال از سوی پلیس راه اردبیل ، سرچم گفت: در صورت تایید این کار از سوی کمیسیون ایمنی راه های استان ، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال باید نسبت به نصب تابلوهای هشدار دهنده در این محل اقدام کند.

شاپور ندایی ، فرمانده پلیس راه مسیر اردبیل - سرچم نیز در این جلسه گفت: هدف از نصب سرعت گیر در هشت کیلومتری جاده اصلی فیروز آباد - خلخال ارتقای ایمنی جاده است.
انتهای پیام/313/1/3