13:45 - 1397/07/29
کد خبر: 78571

آیین نکوداشت "حاج صدیف" مداح شهیر آذربایجان برگزار شد+تصاویر

مراسم نکوداشت مداح نامی آذربایجان حاج "صدیف خانمحمدی" در مصلی امام خمینی شهرستان مشگین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ماآیت الله سیدحسن عاملی پیش از ظهر امروز در مراسم نکوداشت مداح نامی آذربایجان حاج "صدیف خانمحمدی" در مصلی امام خمینی شهرستان مشگین، گفت: الگو سازی مفاخر افتخار منطقه بوده و حاج صدیف معلم حماسه و شهامت است که کربلا و امام حسین رادر مداحی های خود به تصویر می کشد.

امام جمعه اردبیل: فکر و شعار حسین وحدت آفرین است/ "حاج صدیف" معلم حماسه و شهامت

وی با بیان اینکه روضه خوانان امام حسین (ع) مدافعان سالار شهیدان هستند، افزود:همان طور که قرآن کهنه نمی شود فرهنگ حسینی  نیز ابدی  وجاودان است .
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد:حسین فهرست اسما حق است و هر کس حسین(ع) را مشاهده کند حق را مشاهده کرده است.
امام جمعه اردبیل اظهار داشت :فکر و شعار حسین وحدت آفرین است و زائران حسینی باید حسینی عمل کنند و در عرصه های مختلف سیاسی ،فرهنگی و ... حسینی وارد عرصه شوند.

وی هدف از مراسم نکوداشت و تعریف از مداحان را معرفی مداح آرمانی در جامعه دانست و تاکید کرد:مداحان باید با آرمانهای امام حسین(ع)  هماهنگ پیش بروند و حماسی ترین افراد باید مداحان باشند و در شان امام حسین (ع) مداحی کنند.

عاملی حاج صدیف را معلم حماسه و شهامت دانست.

امام جمعه مشگین شهر:تجلیل از فرهخیتگان با هدف الگو سازی در جامعه یک ضرورت است

حجت الاسلام  رضا باوقار امام جمعه مشگین شهر  نیز در این مراسم، تجلیل از شخصیت‎های برجسته و توجه به داشته‎های اصیل  را سپری محکم در برابر هجمه‎های فرهنگی دانست.

وی ادامه: تجلیل از فرهخیتگان با هدف الگو سازی در جامعه ضرورتی است که نباید از آن غفلت کرد.

حاج صدیف خانمحمدی مداح معروف آذربایجانی که بیشتر در کشورهای قفقاز و آسیای میانه و روسیه به مداحی می پردازد در اکثر شهرهای ایران مداحی کرده است.

وی همچنین در جنگ تحمیلی نیز حضوری گسترده داشته و این مداح به نام که شهرت جهانی دارد از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی هستند.

مراسم تجلیل مداح نابغه آذربایجان حاج "صدیف خانمحمدی"  با حضور  پر شور مردم و مسئولان ارشد استانی  و شهرستانی از جمله  آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ،سردار جلیل بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس (ع)  استان اردبیل، حضور پر شور مردم در مصلی امام خمینی (ره) مشگین شهر برگزار شد.

انتهای پیام/