19:53 - 1397/07/29
کد خبر: 78578

معاون مدیرکل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد در اردبیل

فکرها، سرمایه های عظیمی هستند که تحریم ناپذیرند

معاون مدیرکل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در اردبیل با بیان اینکه فکرها سرمایه های عظیم کشور هستند که تحریم ناپذیرند، گفت: پیشرفت امروز ما در گرو ارتباط صنعت با دانشگاه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، عصر امروز نشست بررسی وضعیت ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی با صنعت با حضور عبداله محمدی معاون مدیرکل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در سالن عطااله مهر این دانشگاه در اردبیل برگزار شد.

فکرها، سرمایه های عظیمی هستند که تحریم ناپذیرند

معاون مدیرکل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با بیان اینکه فکرها سرمایه عظیم کشور هستند که تحریم ناپذیرند، گفت: اگر ما دانشجویان را حمایت کنیم تا ایده های آنها عملیاتی شوند، در واقع بهترین کار ممکن انجام شده است.

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت ارتباط دانشگاه با صنعت اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم پیشرفتی داشته باشیم باید بین صنعت و دانشگاه ارتباط وجود داشته باشد و این یک اصل مسلم است.

محمدی با بیان اینکه اگر رابطه بین صنایع و دانشگاه بیشتر بود بسیاری از مشکلات ما در صنایع حل شده بود، گفت: ساده ترین نمونه در این خصوص خودروسازی است و اگر این ارتباط به نحو احسن برقرار بود الان صنایع خودروسازی ما صاحب یک برند بودند.

وی در ادامه سخنان خود به حلقه مفقوده ارتباط دانشگاه با صنعت اشاره کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان مهمترین حلقه مفقوده ارتباط دانشگاه با صنعت هستند.

معاون مدیرکل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه قبلا تنها به بحث آموزش اهمیت می داد، گفت: تقویت شرکت های دانش بنیان، شناخت نیازهای صنعت و جلب اعتماد از موضوع های مهمی هستند که باید توجه به آنها در اولویت قرار گیرند

وی افزود: شرکت های دانش بنیان از یک طرف نیازهای علمی صنایع را می شناسند و از یک طرف با دانشگاه ارتباط دارند و اعضای هیات علمی آن را مدیریت می کنند و می توانند این ارتباط را برقرار کنند.

محمدی به مگا پروژه ها نیز اشاره کرد و گفت: در تعریف مگاپروژه ها و نیازهای استان باید دبیرخانه هایی تشکیل شود تا با انعقاد قراردادهای سه جانبه بین دولت ، صنعت و دانشگاه و همچنین قرارداد های دوجانبه بین دانشگاه و صنعت  شاهد زشد و پیشرفت استان بود.

خیلی از ایده ها به تنهایی می تواند یک واحد را برای همیشه از درآمدهای آموزشی مستقل کند

فرزاد ستاری معاون پژوهشی واحد اردبیل نيز با بیان اینکه ما باید امروز رویکردمان را عوض کنیم، گفت: خیلی از ایده ها وجود دارد که به تنهایی می تواند یک واحد را برای همیشه از درآمدهای آموزشی مستقل کند.

وی به اهمیت ارتباط دانشگاه با صنعت نیز اشاره کرد و گفت: ما باید از تجربیات همکارن در سایر واحدها نیز استفاده کنیم و هر تجربه از هر کجای دیگر می تواند با اضافه شدن ایده های خودمان باعث شود در استان هم دانشگاه منتفع شود و هم واحد های صنعتی نفع ببرند.

تشویق افراد به صنعت ، مهمترین نکته ارتباط دانشگاه با صنعت است

سیدحاتم مهدوی نور مدیر پژوهش های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست تشویق افراد به صنعت را مهمترین نکته ارتباط دانشگاه با صنعت دانست  با اشاره به فرایند امر به معروف و نهی از منکر و گفت: در مرحله عمل اول باید زیرساخت های آن موجود باشد و سپس برخورد صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه زیرساخت های دانشگاه، افراد را تشویق نمی کنند که از محیط خارج از دانشگاه طرح بیاورند تا با صنعت ارتباط برقرار کنند، گفت: اگر بخواهیم این ساختار را درست بکنیم باید افراد را تشویق بکنیم تا طرح های برون دانشگاهی و در ارتباط با صنعت را براي اجرا به دانشگاه بیاورند كه در اين صورت بسیاری از مشکلات مربوطه حل خواهد شد.

مرکز آموزش های مهارتی ملی و بین المللی گردشگری در سرعین راه اندازی می شود

اسحق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اردبیل در ابتدای این نشست حضور مدیران ستادی در استان را گرامی داشت و گفت: ارائه بازخوردهای مناسب و تبیین سیاست های کلان دانشگاه می تواند موجب تحرک و بهبود عملکرد واحدهای استان شود.

وي به برنامه های پیش روی واحد اردبیل اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان در تلاش هست تا اکوسیستم فناوری و کارآفرینی را در استان ایجاد و تقویت نماید. در همین راستا مجتمع شاهد را به عنوان سرای نوآوری دانشگاه تخصیص داده است و در این سرای نوآوری، واحدهای رشد و فناور و شرکت های دانش بنیان  استقرار پیدا کرده اند.

رسولی  ادامه داد: در حال حاضر در این مجموعه یک خط تولید گیاهان دارویی راه اندازی شده و محصول دانش بنیان چراغ روشنایی با بالاترین بهره نوری در کشور به مرحله تجاری سازی رسیده است.

وی افزود: با مطالعات و هم اندیشی های لازم برای دانشگاه آزاد اسلامی استان دو موضوع گردشگری و سلامت به عنوان مسئولیت اجتماعی استانی تعیین شده است و برای هر واحد شهرستانی هم مسئولیت اجتماعی محلی تعریف شده است.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي استان اردبيل ببه صنعت گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه محور اصلی توسعه استان گردشگری هست، با مطالعه زنجیره این صنعت در سطح استان و کشور، طرح هتل آموزشی دانشگاه (یونی هتل) در سرعین در حال پیاده سازی هست.

وی افزود: این طرح از سوی استانداری اردبیل و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم مورد استقبال و حمایت قرار گرفته است و قرار است بعنوان پایلوت ملی انتخاب شود.

رسولی تصریح کرد: در نظر داریم مرکز سرعین را به مرکز آموزش های مهارتی ملی و بین المللی گردشگری تبدیل کنیم.

وي افزود: کارگروه عمران و معماری، کارگروه اقتصاد کشاورزی، کارگروه آموزش های تخصصی آزاد و الکترونیکی، کارگروه ارتباطات از جمله کارگروه های فعال می باشد و باید از ظرفیت های اعضای هیأت علمی در درجه اول در حل مسائل دانشگاه و در مرحله بعد در حل مسائل جامعه به نحو مطلوب بهره ببریم.

 

انتهای پیام/