17:02 - 1397/08/05
کد خبر: 78670

همزمان با ایام اربعین حسینی انجام گرفت

تکریم شهدای قره باغ آذربایجان در نجف اشرف

چهارمین یادواره شهدای جهان اسلام با محوریت شهدای قره باغ آذربایجان همزمان با همایش پیاده روی اربعین در نجف اشرف برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،چهارمین یادواره شهدای جهان اسلام با محوریت شهدای قره باغ آذربایجان همزمان با همایش پیاده روی اربعین در نجف اشرف برگزار شد.

مقداد حسنی دبیر کمیته یادواره شهدای جهان اسلام  در این باره گفت:حماسه پیاده روی اربعین یک جریان عظیم الهی است که در چارچوب و قواعد آخرالزمانی و ظهور حضرت ولیعصر (عج) قرار گرفته است.

وی افزود؛ استفاده از فرهنگ عاشورا از ضروریات حل مشکلات جهان اسلام خواهد بود.

حجت الاسلام بختیار بایرام اف خطیب یادواره شهدای جهان اسلام در شهر نجف گفت: امروز این اجتماع و همایش با شکوه که با دیگر موارد مشابه بسیار متفاوت به نظر می رسد ، زیراکه تمامی مرزهای جغرافیایی و نژادی در اینجا رنگ باخته است و انسانهای آزادی خواه از سراسر جهان به دور هم جمع گشته اند.

وی با بیان اینکهحماسه اربعین تجمع زائرین عاشقی است که از جنس مسلمان یا غیر مسلمان  است، گفت: در مکتب امام حسین (ع): عاشورا درس عشق، منطق و شجاعت می باشد و یک نهاد شهید پرور می باشد.

بایرام اف با بیان اینکه امروز ما مفتخریم که تصاویر شهدای قره باغ ماننده:الله وردی باقراف، سید مبارز ابراهیم اف، فرید ، امین در بین تصاویر دیگر شهدای جهان اسلام مشاهده می گردد.

وی خاطر نشان کرد: اینگونه همایشها به ما امید می بخشد که انشاالله یکروز فرا می رسد که قره باغ و دیگر ممالک اسلامی با دست پرتوان جوانان مسلمان آزاد می شود و به سبب همین اقدام اجتماعات شکوهمند در این سرزمینهای آزاد شده به ویژه قره باغ شاهد اینگونه مراسمات خواهد بود.

 بایرام اف شهدای قره باغ را شهدای مظلوم جهان اسلام دانست و گفت: شهدای ما از این جهت مظلوم هستند که با شجاعت و غیرت تمام جنگیده و جان خود را فدا می نمایند ولی با اینهمه رشادت این محبان حسینی در بین شهدای جهان اسلام به اندازه جایگاه حقیقیشان شناخته نشده اند. اما این همایش عظیم شرایطی را برای ما فراهم نمود که بتوانیم شهدای مظلوم خود را در کنار دیگر شهدای جهان اسلام به ملتهای سراسر دنیا معرفی نماییم.

در پایان برنامه مقرر گردید که هر ساله یک شهید شاخص از جهان اسلام برای حماسه اربعین معرفی شود که برای اولین نخستین با  شهید الله وردی باقراف از جمهوری آذربایجان به عنوان اولین شهید شاخص برای شرکت کنندگان در این همایش معرفی شد.

منبع: مرکز فرهنگی قفقاز

انتهای پیام/