15:56 - 1397/08/21
کد خبر: 78895

نخستین همایش وقف علم و فناوری در اردبیل + تصاویر

نخستین همایش وقف علم و فناوری با حضور جمعی از واقفان استان و مسئولین دانشگاهی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، ظهر امروز نخستین همایش وقف علم و فناوری با حضور جمعی از واقفان استان و مسئولین دانشگاهی  با سخنرانی حجت الاسلام قیامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اردبیل و محسن دیدار معاون پارک علم و فناوری توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد.

اسحق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در ابتدای این همایش ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان، اردبیل را استانی اخلاق مدار عنوان کرد و گفت: تاسیس انجمن یاوران وقف علم و فناوری با شعار توسعه پایدار استان آن هم با مشارکت شهروندان در واقع کاری نو است که یکی از دستاوردهای ان می تواند تقویت انسجام ملی، احیای سنت حسنه وقف به شکل های جدید و حل مشکلات مردم می تواند به تعالی شهروندان و استان منجر شود.

وی با بیان اینکه علم اقتدار آفرین است به سخنان رهبر معظم انقلاب در این خصوص اشاره کرد و گفت: علمی در جامعه منجر به اقتدار نورانی می شود که در راستای حل مشکلات مردم به کارگیری شود.

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل از تولید علم بعنوان یکی از ابزارهای مهم قدرت برای کشورها نام برد و گف:تنها علمی از نورانیا برخوردار است که در اختیارانسان های صالح قرار گرفته و به حال بشریت سودمند واقع شود.

وی با بیان اینکه اگر علم در اختیار افراد شیطانی قرار گیرد جامعه به هرج و مرج کشیده می شود تاکید کرد:قدرت تاریک موجب اسیب قشر فقیر و ضعیف جامعه می شود.

رسولی با بیان اینکه بعد از انقلاب و دوران دفاع مقدس، رشد علم و فناوری مد نظر مسئولین کشور بوده است گفت: این امر با تدابیر رهبری که جنبش نرم افزاری را مطرح کردند راهگشا شد

وی با بیان اینکه امروز دنیا به صورت شتابان در حال حرکت است، گفت: این شتاب در بحث علم و فناوری حیرت انگیز است.

رسولی اهمیت دانشگاهها در پیشرفت کشورها را یاداور شد و گفت: معتبرترین دانشگاه ها بیشترین منابع اقتصادی خود را از طریق خیرین تامین می کنند.

وی معنی و مفهوم شعار مرگ بر امریکا را یاداور شد و گفت: شعار ما در واقع مرگ بر سیاست های آمریکا و سیاستمداران شیطان صفت آنها است و این خود برگرفته از آموزه های دینی و مذهبی ما است.

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل با بیان اینکه بهترین دانشگاه های دنیا از طریق کمک های خیری پشتیبانی می شوند گفت: با اینکه سنت حسنه وقف در کشور ما ریشه دارد، پیش از این حوزه های علمیه و مدارس ما از این کمک ها بهره مند بودند  و دانشگاه ها نیز در آغاز راه قرار دارند.

وی با بیان اینکه کارخیز و احسان تنها در دادن غذا خلاصه نمی شود، تصریح کردتوجه به دانش و علم و فناوری هم باید مد نظر خیرین قرار گیرد چرا که علاوه بر کسب رضایت الهی زمینه ساز فعالیت های خیرخواهانه بیشماری نیز چون اشتغال و ازدواج را نیز فراهم می کند.

رسولی به فعالیت های خیرین در دانشگاه آزاد اردبیل نیز اشاره کرد و گفت:دکتر وهاب زاده از خیرین به نام کشور هستند که در زمینه دانشگاه وارد عمل شده بطوریکه تا کنون یک خوابگاه ویژه دانشجویان دختر رشته پزشکی در  واحد اردبیل احداث کرده است و ساخت خابگاه دوم در محوطه دانشگاه را نیز اغاز کرده است.

وی در پایان سخنان خود رشد کشور را در گرو رشد و تعالی دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: هیچ جای دنیامنطقه ای رشد نکرده است مگر اینکهمجامع علمی آن کشور از رشد و تعالی خوبی برخوردار بودند.

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل از مراکز علمی، پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان بعنوان  منبع عظیم خلاقیت نام برد و گفت:اگر ما بتوانیم خلاقیت ها را مدیریت و پشتیبانی کنیم با به جریان افتادن موقوفات و فعالیت های خیرین ما نیز می توانیم به سرعت شاهد شتاب  و پیشرفت کشور در ابعاد مختلف شوی .

پخش نماهنگ، سخنرانی معاون پارک علم و فناوری و قرعه کشی از جمله برنامه های این همایش در اردبیل بود.

انتهای پیام/ج