21:09 - 1397/08/22
کد خبر: 78907

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

کاهش 30 درصدی رواناب های اردبیل/ 60 آبگرم در استان اردبیل قابلیت سرمایه گذاری دارند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به کاهش 30 الی 40 درصدی در استان گفت: علی رغم بارش های بالاتر از میانگین کشوری در سطح استان، متاسفانه با مشکلات و چالش های کمبود آب در برخی مناطق استان روبرو هستیم .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،اصغر سلیمان زاده عصر امروز در نشست شورای هماهنگی حقوقی صنعت آب و برق منطقه سه کشور در اردبیل اظهار داشت:مطمئنا برگزاری اینگونه نشست ها در جهت بالا بردن تفاهم و تبادل نظر در زمینه ملاحث حقوقی شرکت های زیرمجموعه با مخاطبین تاثیرگذار خواهد بود.

وی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بخش آب استان و پروژه های در دست اجرا تصریح کرد: هم اکنون استان اردبیل بعنوان استان پیشتاز در استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در بخش آب کشور مطرح است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه با عنایت مقام معظم رهبری و تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی پیشرفت فیزیکی سدهای استان چشمگیر بوده است تصریح کرد:پایاب خدا آفرین باپیشرفت 78 درصدی، پیشرفت بالای 96 درصدی سد های تازه کند و احمدبیگلو و همچنین سد عمارت با پیشرفت  85 درصدی در حال اجرا است.

سلیمان زاده همچنین به اجرای مراحل پایانی و تکمیلی پروژه سد بفراجرد در جنوب استان اشاره کرد و گفت: اجرای خط انتقال آب از سد بفراجرد به تصفیه خانه آب خلخال و همچنین احداث تصفیه خانه آب خلخال به روش BOT از پروژه های در دست اجرای شرکت آب منطقه ای اردبیل می باشد.

این مسئول با اشاره به کاهش 30 الی 40 درصدی رواناب ها در سال زراعی سالجاری در استان بیان داشت: علی رغم بارش های بالاتر از میانگین کشوری در سطح استان، متاسفانه با مشکلات و چالش های کمبود آب در برخی مناطق استان روبرو هستیم که با برنامه ریزی مناسب سعی در حل این مشکلات هستیم و این هشداری است تا از منابع آبی استان به شیوه های مناسب استفاده نماییم.

 سلیمان زاده همچنین به وجود 110 دهنه چشمه آب معدنی در سطح استان اشاره کرد و گفت: 75 دهنه از این چشمه ها آبگرم است که در 60 مورد آنها قابلیت سرمایه گذاری وجود دارد و تا بحال 11 مجتمع توسط شرکت آب منطقه ای و 22 مجتمع توسط بخش خصوصی احداث شده است و 11 مجتمع دیگر نیز توسط بخش خصوصی در دست احداث است.

انتهای پیام/م