11:56 - 1397/08/23
کد خبر: 78911

نايب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس:

فراكسيون حمايت از بيماران ديابتي در مجلس ايجاد شود

نايب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس در اردبيل به اقدامات مجلس در خصوص بيماري ديابت اشاره كرد و گفت: پيشنهاد مي شود فراكسيون حمايت از بيماران ديابتي در مجلس شوراي اسلامي ايجاد شود تا شاهد حمايت همه جانبه از اين قشر در جامعه باشيم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، كاظم دلخوش نايب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس ظهر امروز در كنگره بين المللي روز جهاني ديابت گفت: نياز است دولت و مجلس شوراي اسلامي ساز و كارهايي را براي پيشگيري از ديابت بيانديشند.

وي با بيان اينكه انجمن ديابت بايد حداكثر استفاده ازپتانسيل ها و امكانات موجود در راستاي جلوگيري از گسترش ديابت در كشور را به كارگيرد گفت: ما نيز در غالب سبد هاي حمايتي بسته هاي فرهنگي و تامين بيمه از بيماران ديابتي حمايت هايي را انجام مي دهيم.

دلخوش تصريح كرد: اما هيچ يك از اين كار ها كافي نيستند و بايد انجمن ها و موسسات مردمي دست به دست هم دهند تا خيل عظيم مشكلات اين بيماران حل شود.

وي خاطر نشان كرد: همايش هاي انجمن ديابت بيش از پيش افزايش يابد چراكه كه اين نوع همايش ها نقش موثري را در راستاي مقابله با اينگونه بيماري ها ايفا مي كنند.

نايب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس  در پايان سخنان خود به اقدامات مجلس در اين خصوص اشاره كرد و گفت: پيشنهاد مي شود فراكسيون حمايت از بيماران ديابتي در مجلس شوراي اسلامي ايجاد شود تا شاهد حمايت همه جانبه از اين قشر در جامعه باشيم.

وي گفت:اگر دولت را مجاب كنيم تا بخشي را در جدول برنامه و بودجه به ديابت اختصاص دهد و مجلس نيز آن را تصويب كند تحول عظيم در حوزه ديابت كشور و مقابله با افزايش چشمگير مبتلايان به اين بيماري را شاهد خواهيم بود.

انتهای پیام/ج