14:01 - 1397/08/24
کد خبر: 78928

امام جمعه اردبیل:

استان اردبیل به قطب آموزشی بیماری دیابت تبدیل شود

امام جمعه اردبیل گفت:خیرین پیش قراولان عرصه فرهنگی هستند که خود را وقف کارهای خیر کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، آیت‌الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سالن ورزشی خانه دیابت نور در اردبیل اظهار داشت: خیرین در هر منطقه و شهر نعمت بزرگی هستند که افراد بی بضاعت و فقرا به آنها پناه می‌برند و از وجه امتیاز هر منطقه وجود خیرین است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه موسسات خیریه برای هر استانی هویت می‌بخشد و خیرین نیز سند افتخار استان هستند، افزود: در استان اردبیل نیز خیرین بزرگی از گذشته و در زمان حال وجود دارند که همواره دستگیر محرومان و پیشرو در کارهای خیر بوده‌اند.

وی وجود خانه دیابت در استان اردبیل را یکی از برکات وجود خیرین در استان دانست و بیان کرد: خانه دیابت که زمین آن وقف شده و تمامی هزینه‌های آن توسط خیرین انجام شده نمونه‌ای از برکات وجود خیرین بزرگوار در استان است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خیرین پیش قراولان عرصه فرهنگی هستند که خود را وقف کارهای خیر کرده‌اند.

وی عدم تحرک و زندگی ماشینی را زمینه‌ساز بسیاری از امراض دانست و گفت: از  مسئولان انتظار می‌رود زمینه  تحرک را در جامعه ایجاد کنند و در این حوزه اقدامات فرهنگی شایسته‌ای انجام شود.

امام جمعه اردبیل آموزش وپیشگیری را راهکار مناسب و کارگشا برشمرد و اظهار کرد: امیدواریم با تلاش پزشکان دلسوز استان اردبیل قطب آموزشی در زمینه‌های مختلف از جمله بیماری دیابت در استان شود.

 

انتهای پیام/ ه