14:20 - 1397/08/24
کد خبر: 78930

مدیرکل صنعت و معدن اردبیل:

ارائه تسهیلات بانکی یکی از مشکلات مهم واحدهای تولیدی است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: عدم پرداخت و هم چنین تاخیر در ارائه تسهیلات بانکی یکی از مشکلات مهم واحدهای تولیدی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، سید حامدعاملی ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل که در سالن جلسات شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد اظهار کرد: عدم پرداخت و هم چنین تاخیر در ارائه تسهیلات بانکی یکی از مشکلات کنونی و اصلی واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل است.

وی با اشاره به عمده مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم در کشور اغلب واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل با تامین سرمایه در گردش برای ادامه فعالیت واحدهای تولیدی خود مواجه هستند در حالی‌که بانک‌های عامل نیز ارائه تسهیلات بانکی سرمایه در گردش را منوط به پرداخت بدهی‌های قبلی کرده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تشریح کرد: یکی دیگر از مشکلات کنونی واحدهای تولیدی و صنعتی عدم پرداخت تسهیلات بانکی است و پیشنهاد می‌شود که دستگاه‌های قضایی و سازمان بازرسی نیز با توجه به شرایط کنونی و وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل در بحث کمک به ارائه تسهیلات بانکی با شرایط خاص به این واحدهای تولیدی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

عاملی با اشاره به تسهیلات ارائه شده به واحدهای تولیدی عنوان کرد: تا به امروز تسهیلات بانکی بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل ارائه شده است و طرح‌های دیگری با ارزش ریالی بالغ بر ۹۲ میلیارد تومان در این سازمان وجود دارد.

وی گفت: در کنار این طرح‌ها، ۷ طرح بزرگ دیگر با ارزشی بالغ بر ۶۰‌میلیارد تومان در برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل قرار دارد.

 

انتهای پیام/ ه