00:06 - 1397/09/05
کد خبر: 79080

سبلان ما گزارش می‎دهد؛

انتظار 60 ساله مرزی‎ترین روستای اردبیل برای 18 کیلومتر جاده +فیلم

اهالی می گویند: ما از یاد رفته بودیم ،هیچ ماشینی حاضر نمی‌شد به روستای ما بیاید همه از سر بالایی‌های خطرناک دلهره داشتند، خلاصه اینکه اگر کسی از اهالی "قره بلاغ" مریض می شد باید از هفت خوان رستم می‌گذشت تا پایش به شهر برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، "قره بلاغ" روستایی در دورترین نقطه مرزی شهرستان گرمی، سالها است رویای داشتن یک جاده را دارد؛ اینجا اهالی تا همین چند روز پیش مجبور بودند برای رفت و امد به شهر یا هرجای دیگری خارج از این روستا  از مسیری صعب العبور بگذرند.

اهالی می گویند: ما از یاد رفته بودیم  هیچ ماشینی حاضر نمی شد به روستای ما بیاید همه از سر بالایی های خطرناک دلهره داشتند، خلاصه اینکه اگر کسی  از اهالی "قره بلاغ" مریض می شد به شهر رفتن و برگشتن برایش از هفت خوان رستم هم سختتر بود تا اینکه از فروردین ماه امسال با آمدن قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اهالی "قره بلاغ" دیگر نگران عبور از جاده وحشت و مرگ نیستند.    

یکی از ریش سفیدان روستای "قره بلاغ  گرمی" به خبرنگارسبلان‌ما، گفت:اینجا در این منطقه محروم  تلاش جهادگران  بسیجی تسکین دهنده قلب محرومین است؛ محرومینی که از  60 سال پیش حسرت داشتن یک جاده را داشتند و این کمبود آنها را حتی برای مداوای بیماران اورژانسی هم درمانده می کرد، اما حالا با تلاش این جهاد گران روستای دور افتاده ما  جاده دار شده است.

وی ادامه داد: اجرای یک پروژه جهادی در نقطه صفر مرزی شهرستان گرمی باعث شد تا اهالی جانی دوباره بگیرند.

آرزوی 60 ساله اهالی روستای قره بلاغ  امروز محقق شد

حجت الاسلام مختاروند مسئول فرهنگی اجتماعی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل که در جمع اکیپ خبریسبلان‌ما، در این منطقه محروم "قره بلاغ" حضور داشت،  اظهارداشت: بیش از 60 سال بود که در این روستا هیچگونه ترددی انجام نمی شد و روستائیان برای اینکه بتوانند به مرکز شهر برای خرید بروند باید کیلومترها مسیر سخت و وحشت آور را طی می کردند تا بتوانند به یک جاده هموار برسند. 

وی با اشاره به اینکه پروژه طرح عمرانی بازگشایی جاده "قره بلاغ" از 19 فروردین سال 97 آغاز شد، افزود: جاده این روستا به مسافت 18 کیلومتر با همت و تلاش تیم قرارگاه پشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به مدت 5 ماه بازسازی و بازگشایی شد.

مختاروند تصریح کرد: به دلیل  جاده های صعب العبور، بسیاری از روستائیان این منطقه به شهرستان های فریدون کنار و محمود آباد مازندران کوچ کردند.

مسئول فرهنگی اجتماعی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: امروز علاوه بر اینکه جاده های اصلی روستای قره بلاغ از توابع دهستان انی شهرستان گرمی بازگشایی شد بلکه جاده های فرعی و کشاورزی این روستا و روستا های همجوار دهستان انی در این منطقه نیز  بازسازی و بازگشایی شدند.

به گزارشسبلان‌ماروستای  "قره بلاغ" از مرزی ترین  روستاهای استان اردبیل است که 18 خانوار دارد؛ مساکن این روستا  مقاوم سازی نشده اند و در صورت  بروز هرگونه بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله آسیب جدی به این خانه ها وارد خواهد شد.

گزارش : مهدی همتی

انتهای پیام/ ه