10:24 - 1397/09/07
کد خبر: 79114

700 محکوم مالی در اردبیل چشم انتظار کمک خیرین

طبق آخرین آمار اعلامی از سوی رئیس کل دادگستری استان اردبیل، هم اکنون بیش از 700محکوم مالی در زندان های این استان چشم انتظار کمک خیرین هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،شاید بسیاری از محکومان جرائم غیر عمد به خواب هم نمی دیدند که بر اساس یک اتفاق، یک ناآگاهی و یا بی احتیاطی برچسب زندانی به آنها بخورد، اما طبق آمار20 درصدکل زندانیان استان اردبیل را محکومان مالی تشکیل می‌دهند.

 طبق اعلام یوسف خدادادی نایب رییس هیات امنای ستاد مردمی دیه استان اردبیل،امسال ستاد دیه استان توانسته با کمک خیرین و گذشت شکات 174 محکوم مالی با مبلغ محکومیت بیش از 450 میلیارد ریال از زندان های استان آزاد کند.

 حجت الاسلام قاصدی رئیس کل دادگستری استان اردبیل شش آذرماه  امسال در مراسم آزادی 87 زندانی جرائم غیرعمد در ششمین مرحله از طرح آزادسازی زندانیان و محکومان مالی غیر عمد گفت:هم اکنون از حدود 30 هزار پرونده مالی در دادگستری استان اردبیل بیش از 700 نفر از آنان ، محکومان مالی غیرعمد هستند که امید است با استفاده از ظرفیت های استان و خیرین این رقم کاهش یابد.

طبق آمار سال گذشته در مجموع 436 نفر از محکومان جرایم مالی غیرعمد از زندان‌های استان  اردبیل آزاد شدند، که در آزادی این افراد استفاده از ظرفیت دادگستری برای تقسیط بدهی‌ها،  فعالیت‌های ستاد دیه، گذشت شکات و کمک خیران بسیار مؤثر بوده است، طبق آمار 100 نفر نیز از این محکومان مالی‌غیرعمد با مراجعه مستقیم خود خیران به زندان و پرداخت بدهی‌ها آزاد شدند.

انتهای پیام/ش