13:00 - 1397/09/15
کد خبر: 79215

فرمانده قرارگاه سازندگی حضرت ابوالفضل(ع) در سوربه؛

دانشجوی انقلابی پرچمدار مکتب عاشورا در جامعه است/ میزان برای ملت، خدمت است نه تابلوهای احزاب

فرمانده دوران دفاع مقدس در جمع دانشجویان اردبیل به وظایف مسئولان در برابر ملت ایران اشاره کرد و گفت: مسئولان ما در شرایط کنونی باید شعار وحدت و خدمت تحت امر ولایت را دنبال کنند چراکه امروز تابلوهای اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی جوابگو نیست و برای مردم نان و آب نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، نشست بصیرت افزایی با محوریت بررسی تحولات منطقه با حضور دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با سخنرانی سردار رحیم نوعی اقدم فرمانده قرارگاه سازندگی حضرت ابوالفضل (ع) در سوربه توسط مرکز هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سالن ولایت ستاد این دانشگاه برگزار شد.

نوعی اقدم در ابتدای این نشست با بیان اینکه انسان مومن و مخلصی که روحیه حماسی و انقلابی نداشته باشد، علم و پرچم ندارد گفت: ادبیات روحیه حماسی ما برگرفته از فرهنگ عاشورا است و دانشجویان انقلابی در این میدان نیز پرچمدار شعار "هیهات من الذله" هستند.

وی در ادامه سخنان خود به فرهنگ بسیج اشاره کرد و با بیان اینکه بسیج دریایی از روحیه حماسی است، گفت: بسیج برخواسته از فرهنگ عاشورایی است بطوریکه انسان مومن و مخلص که روحیه حماسی نداشته باشد، عین قرآنی بر طاقچه است که هیچ وقت باز نشده و از محتوایش نیز استفاده نشده است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه بسیج ادعا نیست، تصریح کرد: بسیج یک ادبیات است که باید در تمامی رفتارهای بسیجی ظاهر شود.

وی در ادامه سخنان خود به نشانه های بسیجی بودن اشاره کرد و گفت: نشانه هر بسیجی اخلاص و تقوا و ولایت پذیری و اخلاق است و افتخار بنده این است که قبل از آنکه سردار باشم، بسیجی هستم که اگر بسیجی نبودم، سرداری‌ام ارزشی نداشت.

نوعی اقدم از اخلاق و تواضع بعنوان مشخصه‌های یک بسیجی مومن نام برد و گفت: اخلاق بهترین زبان بین‌المللی است، بطوریکه امروز من تنها در سایه اخلاق بدون داشتن دانش خاصی در مورد زبان عربی با بیش از 11 هزار نیروی عرب زبان در ارتباط هستم.

وی با بیان اینکه خدا پاسخ اخلاص و تقوا را با نصرت در شرایط سخت می‌دهد گفت: نتیجه توکل، توسل، ولایت‌پذیری و ایمان، یاری خداوند است و تمامی این صفات در ادبیات و فرهنگ بسیج جمع شده‌اند.

فرمانده قرارگاه سازندگی و مردم یاری حضرت ابوالفضل (ع) در سوریه با اشاره به اینکه ما امروز در چهل سالگی انقلاب هستیم و باید نگاهی به دستاوردهای عظیم آن داشته باشیم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به فرماندهی ولایت، مرجعیت و مردم ایران شکل گرفته است و به فضل الهی با وجود تمامی نابرابری‌ها، نامردی‌ها‌، تکنولوژی‌ها، اشراف اطلاعاتی، ثروت، تزویر و زور ما توانسته‌ایم بر دشمن غلبه کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب، جبهه مقاومت و دفاع در برابر تکفیریون و مستکبرین بود، گفت: طی این 7 سال همه دیدند که ایران و جامعه اسلامی مقابل تمامی خودخواهی‌های دشمنان ایستاد و آن‌ها را با عزت شکست داد.

نوعی اقدم در بخش دیگری از سخنان خود  به افتخارافرینی های حزب الله لبنان اشاره کرد و گفت: در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، اسرائیل شعار از نیل تا فرات را سر داد اما امام راحل(ره) خاکریز محکمی به نام حزب الله را در چندقدمی آن‌ها برپا کرد بطوریکه ما امروز افتخار می کنیم  خط مستحکمی در جبهه مقاومت به نام حزب الله را شکل داده‌ایم و این نعمتی برای تمامی جوامع اسلامی می‌باشد.

فرمانده قرارگاه سازندگی و مردم یاری حضرت ابوالفضل (ع) در سوریه ادامه داد: همه دنیا گفتند اسد به لحاظ امنیتی سکته‌ کرده و باید برود اما رهبر مقتدر انقلاب اسلامی فرمودند؛ اسد باید بماند و اسد ماند.

وی به روز دانشجو نیز اشاره کرد و گفت: امروز بزرگترین تکلیف دانشجویان دفاع از قهرمانی‌های ایران و ایرانی است، ایرانی که دنیا آن را با شجاعت، عزت، افتخار، قهرمانی، ایثار و شرف می‌شناسد.

این یادگار دوران دفاع مقدس به وظایف مسئولان در برابر ملت ایران اشاره کرد و گفت: مسئولان ما نیز در شرایط کنونی باید شعار وحدت و خدمت تحت امر ولایت را دنبال کنند چراکه امروز  تابلوهای اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی جوابگو نیست و برای مردم نان و آب نمی‌شود.

وی تصریح کرد: امروز میزان برای ملت خدمت است نه تابلوهای مختلفی که همه آن‌ها در زمان خود به مردم و نظام ضربه زده‌اند.

انتهای پیام/ج