13:20 - 1397/09/28
کد خبر: 79371

هزینه شب یلدا برای هر خانواده اردبیلی چقدر است؟

با نزدیکی به آخرین شب پاییز خانواده‌های ایرانی در گیرودار تامین نیاز اقلام شب یلدا هستند که طبق بررسی‌ها، یک دورهمی15 الی20 نفری در حدود 500 هزار تا یک میلیون تومان هزینه دارد. .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،  با نزدیکی به آخرین شب پاییز خانواده‌های ایرانی در گیرودار تامین نیاز اقلام شب یلدا هستند؛ ایرانیان از دیرباز در این شب به خصوص گردهم می آیند و یک شب شاد و مفرح را درکنار یکدیگر سپری می کنند.

شب یلدا اکثر خانواده‌ها در کنار خرید انار قرمز و هندوانه به خرید آجیل مخصوص که مخلوطی از پسته، بادام، گردو، فندق و غیره است، می‌پردازند و این رسمی است که سال‌های سال ادامه دارد و ایرانی‌ها به آن تاکید ویژه دارند، اما شب یلدای امسال با گرانی های اخیر تا حدودی برای خانواده‌ها با یلداهای گذشته متفاوت است.

بررسی های میدانی حکایت ازاین دارد که به طور نسبی قیمت آجیل و خشکبار به خصوص پسته  افزایش چشمگیری داشته است؛با این شرایط جای سوال دارد که یک خانواده  اگر بخواهد یک کیلو آجیل شب یلدا و انواع میوه به ویژه انار، هندوانه و نارنگی خریداری کند، چقدر باید هزینه پرداخت کند.

در حال حاضردر بازار اردبیل قیمت سیب از 3تا 6 هزار تومان، پرتقال درجه یک سه تا 4 هزار تومان، نارنگی 4 هزار تومان و انار قرمزشب یلدا از4 تا  10 هزار تومان  و هندوانه به قیمت 2 هزار تومان در اردبیل عرضه می شود. 

همچنین در آجیل فروشی ها  آجیل مخلوط از 100 تا 200هزار تومان، تخمه آفتاب گردان 30 هزار تومان به فروش می رسد.

در قنادی ها شیرینی تر 17 هزار تومان  و حلوای سیاه 10 تا 20هزار تومان برچسب قیمت خورده است .

با یک حساب سرانگشتی می توان گفت که یک دورهمی15 الی20 نفری در حدود 500 هزار تا یک میلیون تومان برای خانواده اردبیلی آب می خورد.

انتهای پیام/