13:23 - 1397/10/19
کد خبر: 79682

دادستان اردبیل :

سندسازی و تصرف یکی از بهترین اراضی شهرداری در اردبیل

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل از سند سازی و تصرف یکی از بهترین اراضی شهرداری در اردبیل خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، ناصر عتباتی پیش از ظهر امروز در ششمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان اردبیل در سالن جلسات دادگستری کل استان اردبیل، با اشاره به تصرف یکی از بهترین اراضی شهرداری اردبیل اظهارداشت: فردی با سندسازی و تطمیع، بهترین اراضی شهرداری اردبیل را تصرف و با تغییر کاربری، این اراضی را به اشخاص مختلف واگذار کرده که ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان منتفع شده و اکنون یک پرونده بسیار سنگین است که توسط دستگاه قضایی استان اردبیل پیگیری‌های لازم و بسیار دقیق از جمله رد مال صورت گرفته و احکام سنگینی در برخورد با آن فرد انجام یافته است.

وی تصریح کرد: موضوع اصلی این است که اگر متولی امر یعنی شهرداری اردبیل نظارت‌های دقیق و کافی در این خصوص انجام می‌داد، اکنون با یک پرونده سنگین قضایی مواجه نبودیم.

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل بیان کرد: متأسفانه مشاهده می‌شود در هر جایی که حقوق بیت‌المال تضییع شده، بخشی از آن به دلیل عدم توجه و نظارت دقیق و کافی دستگاه های مربوطه صورت گرفته است که در این خصوص متولیان اولیه حفظ بیت‌المال ابتدا باید دستگاه‌های اجرایی استان باشند.

عتباتی ادامه داد: همه ادارات و نهادهای اجرایی استان اردبیل مکلف هستند با نظارت دقیق در خصوص اراضی ملی و بیت‌المال از تضییع حقوق بیت‌المال پیش از بروز مشکلات بعدی جلوگیری به عمل آورند و باید در مقابل هر تعاونی که با زارعان و کشاورزان توافق کرده و به دنبال تغییر کاربری اراضی هستند ایستاده و توافقات آنها را ابطال کنند.

وی تصریح کرد: هم اکنون مشاهده می‌شود اراضی درجه یک کشاورزی استان اردبیل مکان تاخت و تاز بنگاه‌های استان شده است و میلیاردها تومان پول رد و بدل می‌شود که در این راستا باید نظارت بر چنین اقداماتی تشدید شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل تشریح کرد: عدم مراقبت از منابع طبیعی و بیت‌المال متعلق به ادارات استان توسط خود نهادهای اجرایی که متولی اولیه در خصوص حفظ بیت‌المال هستند باعث ایجاد پرونده‌های سنگین در خصوص تضییع حقوق بیت‌المال می‌شود.

عتباتی بیان کرد: متأسفانه در برخی نهادهای عمومی نظارت‌های درون‌مجموعه‌ای در حد صفر بوده و به دلیل عدم نظارت‌های دقیق و کافی این موضوعات تبدیل به پرونده‌های کیفری شده است.

وی گفت: جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی در راستای حفظ و حقوق بیت‌المال بوده لذا همه دستگاه‌های اجرایی باید در خصوص حفظ بیت‌المال اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

انتهای پیام/ ه