10:46 - 1397/10/20
کد خبر: 79687

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل:

اهدای خون در اردبیل بالاتر از میانگین کشور است

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل افزود: شاخص میانگین اهدای خون در 9 ماهه امسال در استان اردبیل به ازای هر هزار نفر جمعیت 30 نفر بوده که این آمار از شاخص میانگین آمار کشوری بالاتر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، بابک رضا زاده صبح  امروز در نشست با فرماندار خلخال با بیان اینکه میزان خون اهدا شده در استان در سال جاری در مقایسه با پارسال افزایش یافته است، بیان کرد: 841 واحد فرآورده خونی از مجموع فراورده های خونی جمع آوری شده در استان به بیمارستان خلخال ارسال شده است.

وی افزود: شاخص میانگین اهدای خون در 9 ماهه امسال در استان اردبیل به ازای هر هزار نفر جمعیت 30 نفر بوده که این آمار از شاخص میانگین آمار کشوری بالاتر است.
وی گفت: شاخص میانگین اهدای خون بانوان نیز در کشور پنج درصد است که این رقم در استان اردبیل 6 درصد و بالاتر از میانگین کشوری می باشد.

 مدیر کل انتقال خون استان اردبیل اظهار داشت: با توجه اینکه نیازمندان خونی گروه های خونی A+و O+ درجامعه بیشتر از سایر گروه های خونی هستند، گفت: استان اردبیل نیز همانند دیگر مناطق از این قاعده مستثنی نبوده و نیاز خونی به این گروه های خونی بیش از سایر گروه ها است .
مدیر کل انتقال خون استان اردبیل گفت: فرآورده های خونی از عمر کوتاه مدتی برخوردار بوده و به همین دلیل اهدای خون می بایست در طول ایام سال و به طور مستمر انجام گیرد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/