13:33 - 1397/10/20
کد خبر: 79688

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل؛

خوشه صادرات فنی و مهندسی در اردبیل راه اندازی می شود

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: به دنبال ارتقاء سطح کیفی و کمی تولیدات فنی و مهندسی استان و در راستای افزایش تولیدات خوشه صادرات فنی و مهندسی در استان اردبیل راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، فرید صالحی عالی پیش از ظهر امروز در دومین دوره همايش تخصصي الزامات مباحث 3، 18 و 19 مقررات ملي در ساختمان «منطقه ای» که در محل مجتمع فرهنگی فدک اردبیل برگزار شد اظهار کرد: به دنبال ارتقاء سطح کیفی و کمی تولیدا فنی و مهندسی استان و در راستای افزایش تولیدات، خوشه صادرات فنی و مهندسی در استان اردبیل راه اندازی می شود.

صالحی عالی بیان کرد: اکنون صادرات خدمات فنی و مهندسی، نه بعنوان یک انتخاب بلکه بعنوان یک الزام مطرح است و در شرایط فعلی اقتصاد کشور بعنوان یک اقدام موثر در راستای کاهش بیکاری در میان جامعه مهندسین، نیاز به توجه جدی دارد.

وی با اشاره به اینکه نخستین و مهم‌ترین مساله در خدمات فنی و مهندسی، ارتقای تعامل با کشورهای همسایه می باشد، تصریح کرد: چرا که ارتقای روابط منجر به توسعه صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی می شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل از افتتاح ساختمان جدید نظام مهندسی استان اردبیل در دهه فجر سال جاری خبرداد و افزود: این ساختمان در راستای تخصصی تر کردن این مجموعه در ابعاد 5 هزار و 800 متر مربع در دهه فجر سال 97 به بهره برداری می رسد.

صالحی عالی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی از ظرفیت بالایی برخوردار است گفت: امروز ظرفیت خیلی بزرگی از نیروهای ارزشمند و توانمند فارغ‌التحصیل دانشگاهها و دارای تجربه در شرکتهای فنی و مهندسی در سازمان نظام مهندسی ساختمان حضور دارند که باید این ظرفیت را در خارج از کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: با توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی میزان اشتغال و تولید نیز افزایش خواهد یافت و لازم است به مساله‌ صادرات و توسعه بازارهای جدید توجه بیشتری شود.

 

انتهای پیام/ ه