13:48 - 1397/10/20
کد خبر: 79689

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل؛

لزوم رعایت استانداردهای ساخت وساز در کاهش بهینه سازی مصرف حامل های انرژی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: رعایت استانداردهای ساخت وساز در کاهش بهینه سازی مصرف حامل های انرژی جدی گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، بهروز ندایی دردومین دوره همايش تخصصي الزامات مباحث3،18و19 مقررات ملي درساختمان «منطقه ای» درمحل مجتمع فرهنگی فدک اردبیل اظهارداشت: رعایت استانداردهای ساخت وساز در کاهش بهینه سازی مصرف حامل های انرژی جدی گرفته شود.

ندایی با اشاره به اینکه در طراحی ساختمان ها مهندسین از مباحث مقررات ملی استفاده کرده و یکی از این اصول مبحث 19 می باشد که در آن به الزامات طراحی برای صرفه جویی در مصرف انرژی در صنعت ساخت وساز می پردازد، تصریح کرد: در مبحث 19 مقررات ملی ساختمان ها از نظر میزان انرژی به گروه های مختلفی تقسیم می گردند که هر کدام از این گروه ها با توجه به نوع کاربری ساختمان و محل قرارگیری در نقاط مختلف کشور و دیگر پارامترها تعیین می شوند که پس از تعیین گروه ساختمانی میزان صرفه جویی در آن مشخص شده و متناسب با آن باید طراحی ساختمان صورت پذیرد.

وی بیان کرد: به منظور بهینه سازی حامل های انرژی و ذخیره سازی این حامل ها برای نسل های آینده ساخت و سازها تلفیقی ازمبحث 19، نظارت جدی شهرداری، نظام مهندسی و افزایش سطح آگامی مردم و ضمانت اجرایی دولت در پروانه ساختمانی آنها صادر شود تا هم به اقتصاد خانواده ها و هم به رونق اقتصادی جامعه کمک شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: با توجه به روند رو به گسترش سهم گاز در سبد انرژی کشور و برخورداری شمار بیشتری از خانوارها از این نعمت باید همزمان، فرهنگ سازی برای استفاده بهینه بیش از گذشته توسط سازمان های ذیربط در دستور کار قرار گیرد تا هم میزان مصرف کاهش یافته و هم جلوی افزایش تلفات ناشی از گازگرفتگی و استفاده نادرست از این انرژی پاک گرفته شود.

 

انتهای پیام/ ه