00:27 - 1397/11/22
کد خبر: 80141

معاون رئیس جمهور در گفتگو با سبلان ما؛

پرداخت ۳۴ هزار میلیارد تومان به پروژه های عمرانی کشور /پروژه راه آهن اردبیل به شبکه ریلی بین المللی متصل می شود

معاون رئیس جمهور گفت: بر اساس برنامه زمان بندی متناسب با اعتبار و با یک افق ۲ ساله تا پایان پروژه راه آهن اردبیل میانه اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان به این پروژه سخت و بزرگ کشور اختصاص یافت.

محمد باقر نوبخت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اظهار داشت: با توجه به اینکه پروژه راه آهن اردبیل یکی از بزرگترین پروژه های کشور بود و نیاز به اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی داشت لذا این اعتبار از خزانه دولت بصورت مستقیم قابل تامین نبود و بایستی سالیان سال برای اتمام و تامین اعتبار این پروژه منتظر می ماندیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این پروژه نیازمند تامین اعتبار مستمر و مداوم داشت و از خزانه ملی نیز این امر به طور یکجانبه محقق نمی شد تصمیم بر آن شد که از طریق تامین اعتبار مالی از طریق وام با سود ۱۸ درصدی از طریق بانک ملی انجام شود که تاکنون هم برای اولین بار از طریق این روش پروژه راه آهن اردبیل تأمین اعتبار شده است.

 

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه راه آهن اردبیل_میانه تنها یک پروژه ملی نیست افزود: مطالعات پروژه وصل شبکه ریلی راه آهن اردبیل به جمهوری آذربایجان در حال تکمیل است که بلافاصله پس از اتمام پروژه راه آهن اردبیل به میانه و بهره برداری کامل این پروژه نیز محقق خواهد شد.

 

نوبخت از توسعه حوزه گردشگری از طریق توسعه شبکه ریلی کشور خبرداد و افزود: تاکنون شبکه های ریلی قزوین به رشت، کردستان، آذربایجان غربی و همدان بر همین اساس راه اندازی و به بهره برداری رسیده است که امیدواریم با اتمام پروژه راه آهن اردبیل شاهد رونق گردشگری در فصل های سال در این استان دیگر باشیم.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان اردبیل از قابلیت و پتانسیل گردشگری خوبی برخوردار است و با راه اندازی شبکه ریلی خط راه آهن حوزه گردشگری استان اردبیل به ویژه در فصل زمستان رونق می گیرد.

 

معاون رئیس جمهور با ابراز خوشحالی از اینکه تا پایان پروژه خط راه آهن اردبیل به میانه هیچ مشکلی در امر تخصیص اعتبار نداریم، تصریح کرد: مردم استان اردبیل به یاری خداوند متعال در سال ۱۳۹۹ شاهد به بهره برداری رسیدن این پروژه عظیم کشور در این استان خواهیم بود.

 

نوبخت با قدردانی از پیگیری های مکرر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، نمایندگان مجلس و استاندار اردبیل در تسریع و تامین پروژه خط راه آهن اردبیل به میانه، بیان کرد: افزایش بودجه راه آهن اردبیل تا پایان امسال ۱۷۰ میلیارد تومان از یک محل و در حد ۳۰۰ میلیارد تومان از محل‌های دیگر به این پروژه تزریق می‌شود و به نسبت سال گذشته اعتبارات این پروژه ۵۰ تا ۸۰ درصد افزایش یافته است.

 

وی در ادامه از تخصیص ۲۲۰ میلیارد تومان به پایاب سد گیوی در سال ۹۸ خبرداد و افزود: با تأمین اعتبار سد گیوی فعالیت های اتمام پروژه این سد از سال آینده آغاز و تا اواخر سال ۹۸ به پایان خواهد رسید.

 

نوبخت ادامه داد: دولت بودجه ۲۲۰ میلیارد تومانی برای آغاز عملیات پایاب سد گیوی را تعهد داده است و تضمین می‌دهیم که احداث این سد را پیگیری خواهیم کرد.

 

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جمع اهالی شهر گیوی و روستاهای اطراف گفت: وظیفه دولت در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ارائه خدمت برای توسعه و عمران و آبادانی مردم است که این تعهد ۲۲۰ میلیارد تومانی بخشی از این خدمات محسوب می‌شود.

 

فرودگاه اردبیل با تأمین اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی به دستگاه ناوبری مجهز می شود

 

معاون رئیس جمهور گفت: فرودگاه اردبیل با تأمین اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی به دستگاه ناوبری مجهز می شود.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه فرودگاه اردبیل به شرایط موقعیت جغرافیایی که دارد و موجب لغو بیشتر پروازهای داخلی بخاطر شرایط جوی آب و هوای می شود خاطرنشان کرد: با تأمین اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی و با خریداری دستگاه ناوبری به این فرودگاه مشکلات لغو پرواز این فرودگاه و زیرساخت های آن حل خواهد شد.

 

وی بیان کرد: تاکنون ۳۴ هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی در کشور پول پرداخت شده است.

 

نوبخت با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۷ در تلاش بودیم که با پرداخت به موقع پیمانکاران به پروژه های عمرانی کشور سرعت بلخشیم، عنوان کرد: تمامی اعتبارات پیمانکاران در قالب صد میلیارد تومانی و در اسرع وقت ابلاغ و پرداخت می شود تا پیمانکاران منتظر دریافت اعتبار از سوی دولت نباشند.

 

معاون رئیس جمهور گفت: در سال جاری تمامی پول های گندم کاران تا اواخر مهرماه سال ۹۷ بصورت یکجانبه پرداخت شد و نگذاشتیم بیشتر از این در انتظار باشند.

 

نوبخت با پاسخ به سوال خبرنگار سبلان ما مبنی بر اینکه چرا پروژه های عمرانی استان اردبیل با کندی پیش می رود و در امر توزیع عادلانه بودجه و اعتبارات کشور سهم استان اردبیل از این توزیع عادلانه چگونه است افزود: ۴۴۰ میلیارد تومان در قالب برنامه ریزی کوتاه مدت در مجمع نمایندگان مجلس توافق شده است تا در قالب ۴۸۸ برنامه جهت جبران تفاوت ها و فاصله ها برای پروژه های عمرانی و سایر طرح ها تخصص یابد.

 

وی با اشاره به معوقه های چندین ساله پروژه راه آهن قزوین رشت تصریح کرد: پروژه راه آهن اردبیل با آن ستون های بلند و مسیرهای سختی که دارد سخت ترین و بزرگترین پروژه های ریلی کشور است که برای اولین بار از طریق وام و تأمین مالی با سود ۱۸ درصد که بالاترین سود برای دولت است تأمین اعتبار شود.

 

رئیس برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه برای رعایت و توزیع عادلانه اعتبارات در بخش ها و حوزه های مختلف استان اردبیل تمامی بدهی های پیمانکاران تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد افزود: امیدواریم با تأمین اعتبار ۴۴۰ میلیارد تومانی برای استان اردبیل بسیاری از مشکلات استان اردبیل برطرف شود.

 

مقاومت و ایستادگی ۴۰ ساله ملت ایران در مقابل این همه تحریم ها و هجمه ستودنی است

 

معاون رئیس جمهور گفت: مقاومت و ایستادگی ۴۰ ساله ملت ایران در مقابل این همه تحریم ها و هجمه ستودنی است. نوبخت در ادامه با تبریک چهل سالگی انقلاب اسلامی بیان کرد: ملت ایران با وجود اینکه در طول این چهل سال تهدیدها، تحریم ها، فشارها و مشکلات زیادی را از سوی دشمن تحمل کردند و ایستادند اما امروز باز هم دیدیم که دشمن نتوانست کاری از پیش ببرد و این ملت ایران بود که سربلند و پیروز به ایستگاه چهل سالگی انقلاب اسلامی رسیدند.

 

نو بخت بیان کرد: با وجود این همه تحریم ها کشور جزو ۱۸ کشور برتر اقتصاد در سطح جهان است و این نشان دهنده چهل سال ایستادگی و سازندگی در کشور است که در سایه خون شهدا و استقامت ملت ایران به دست آمده است.

 

وی ادامه داد: شاید در این چهل سال به آنچه که می‌خواستیم و باید برای پاس داشت این ملت بزرگ انجام می شد که نتوانستیم آن را محقق کنیم اما ملت ایران خود پابه پای این انقلاب آمدند و خود دیدند که این نظام چه تحریم ها و چه ترورها و جنگ های ظالمانه از سوی دشمن را متحمل شد.

 

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: با وجود این همه تحریم ها اما ما ادامه دادیم و تسلیم زورگویی های دشمن نشدیم و تلاش می کنیم به هرآنچه که باید برای پاسداشت و خدمت به این ملت بزرگ انجام می شد را به سرانجام برسانیم.

 

نوبخت با اشاره به هنوز آنچه که در حق این ملت است نتوانسته این انجام دهیم که باید هرچه سریعتر برای محقق شدن نیازمندی های کشور و مردم گام بلند و اساسی برداشته شود افزود: با وجود این همه تحریم ها کشور ما در مقایسه با کشور های توسعه یافته قابل اهمیت است.

 

وی ادامه داد: امروز جنگ، جنگ اقتصادی است و مردم در برخی از تأمین اقلام مورد نیاز در داخل کشور با مشکل مواجه شده اند که دولت تلاش میکند هرچه سریعتر این مشکلات را حل کند.

 

نوبخت با بیان اینکه امروز دشمن گرانی های اخیر برخی از اقلام را سوژه خود برای بزرگنمایی و سیاه نمایی قرار داده است افزود: در روز ۲۲ بهمن ماه ملت ایران تمامی این توطئه‌ها، سیاه نمایی ها و بزرگنمایی های دشمن را با مشت های گره کرده پاسخ دندان شکن خواهند داد.

 

رئیس برنامه و بودجه کشور بیان کرد: روز ۲۲ بهمن ماه هم برای دشمن و هم برای دوستان بسیار با اهمیت است و مردم با اتحاد و متعهد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بار دیگر در راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن ثابت خواهند کرد که همیشه پای انقلاب و آرمان های انقلاب هستند و خواهند ایستاد.

 

معاون رئیس جمهور در پایان از تمهیدات لازم برای تأمین اقلام مورد نیاز و پرداخت عیدی کارمندان و کارگران خبرداد و گفت: تمهیدات لازم برای پرداخت عیدی و یارانه زودتر از موعد مقرر صورت گرفته است و بزودی عیدی کارمندان و کارگران پرداخت خواهد شد.

 

گزارش: مهدی همتی

 

 

انتهای پیام/ ه