17:09 - 1397/12/22
کد خبر: 80571

بمناسبت 22 اسفندماه سالروز شهدا انجام شد:

رونمایی از تندیس شهید فرهنگی شهید میکائیل کاظمی در اردبیل + عکس

بمناست 22 اسفندماه سالروز شهدا تندیس شهید فرهنگی شهید میکائیل کاظمی عصر امروز با حضور خانوده این شهید والامقام، مسئولان اداره کل اموزش و پرورش، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه و بسیج در مدرسه شاهد شهید میکائیل کاظمی اردبیل رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، بمناست 22 اسفندماه سالروز شهدا تندیس شهید فرهنگی شهید میکائیل کاظمی عصر امروز با حضور خانوده این شهید والامقام، مسئولان اداره کل اموزش و پرورش، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه و بسیج در مدرسه شاهد شهید میکائیل کاظمی اردبیل رونمایی شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: شهادت در فرهنگ اسلامی جایگاه والایی دارد و خداوند بارها در قرآن به این موضوع اشاره کرده است.

مصطفی کافی در مراسم رونمایی تندیس شهید احمد کاظمی اظهار داشت: مرور شجاعت و رشادت دلاورمردانی که با تکیه بر مفاهیم والای جهاد و شهادت به رسالت خویش عمل کرده و در هشت سال دفاع مقدس الفبای جوانمردی، ایثار و عدالت را با نثار جان خویش و صف آرایی در برابر دشمن معنا بخشیدند و بدین ترتیب تا آخرین نفس از کیان میهن دفاع و پاسداری کردند می تواند به نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کمک کند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به ایجاد توطئه های فرهنگی و سیاسی به وسیله دشمن، ترویج روحیه مجاهد پروری و فرهنگ ایثار یک اصل خواهد بود، افزود: در هر جامعه ای که با نهادینه کردن فرهنگ شهادت، بتوان افراد مجاهدی را تربیت و پرورش داد، چشم طمع دشمنان بر آن سرزمین بسته خواهد شد. چرا که نیروهای انسانی و تفکرات معنوی یک جامعه است که می تواند یک جامعه را حفظ کند و قدرت نظامی به تنهایی ضامن و پاسخگوی حفظ امنیت کشور نیست و آرمان، اعتقاد و ایمان برای تولید قدرت خیلی مهم تر است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: دشمنان همواره ملت ایران را رصد می کنند که تا چه اندازه به آرمان های انقلاب پایبند هستند و ملت ایران همواره باید قدردان ایثار شهدا هستند.

نصب یادمان های شهدا در تمامی مدارس شهرستان اردبیل قابل تقدیر است

کافی از نصب یادمان های شهدا در تمامی مدارس شهرستان اردبیل خبرداد و افزود: استان اردبیل 2200 شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایارن کرده است که برای معرفی این شهدای والامقام به نسل های آینده و دانش اموزان نیاز بود تا یادمان های شهدا در مدارس شهرستان اردبیل نصب شود.

وی تصریح کرد: شهید میکائیل کاظمی یکی از شهدای فرهنگی بنام و نخبه فرهنگی بود که باید این شهید والامقام را الگوی خود در جامعه و برای دانش اموزان امروزی و فرهنگیان قرار دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: شهید میکائیل کاظمی در دوران هشت سال دفاع مقدس و در منطقه شلمچه در یکی از عملیات های این منطقه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

انتهای پیام/ه