12:36 - 1397/12/24
کد خبر: 80582

رئیس خوشه فرش استان

صنعت فرش، امروز میراث خوار گذشتگان است/ جوانان خلاق، نقش به سزایی در شکوفایی صنعت فرش دارند

رئیس خوشه فرش استان به نقش خلاقیت در صنعت فرش اشاره کرد و گفت: پیشینیان ما این خلاقیت را داشتند كه هنر خود را عرضه كرده و دنیا را شیفته این هنر كردند به گونه ای كه در بیشتر كشورها افتخار می كنند كه فرش ایران را در خانه دارند.

اسحاق رسولی رئیس خوشه فرش استان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما به نقش خلاقیت در صنعت فرش اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم نسل جدید را به سمت این هنر صنعت بكشانیم، بدون شك خلاقیت‏ها در آن بروز و توسعه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه معتقد است جوانان نقش به سزایی در خلق زیبایی دارند ادامه داد: تشكل های حوزه فرش باید بتوانند زمینه ها و جذابیت های لازم برای جذب نسل جدید جوان را فراهم کنند.

رسولی شکوفایی هنر و صنعت را مرهون خلاقیت دانست و گفت: هر هنر و صنعتی كه به طور دائم در آن خلاقیت نباشد فرایند نزولی پیدا می كند.

وی با بیان اینکه صنعت فرش مدیون هنر گذشتگان است، اذعان کرد؛ پیشینیان ما این خلاقیت را داشتند كه هنر خود را عرضه كرده و دنیا را شیفته این هنر كردند به گونه ای كه در بیشتر كشورها افتخار می كنند كه فرش ایران را در خانه دارند.

رسولی ادامه داد: روح زیباشناسی در پیشینیان به قدری در سطح عالی بود كه با این هنر زیبا همه را شیفته خود كردند و ما اكنون میراث دار و میراث خوار گذشتگان هستیم.

رئیس دانشگاه ازاد اردبیل در ادامه سخنان خود به پروژه های دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: تحقیقات و پایان نامه های دانشجویان باید به كمك اقتصاد جامعه بیاید تا این مأموریت نیز  به خوبی انجام شود.

وی با بیان اینکه فناوری تعبیه و تزریق علم در صنعت است، گفت: وقتی فرش ایران برند جهانی شده و كشورهای دیگر از آن كپی برداری می كنند و با این حال اصالت خود را حفظ كرده باید به كمك فناوری به عرش برسد.

انتهای پیام/ج