13:31 - 1397/12/24
کد خبر: 80583

در مراسم آزادی 35 محکوم مالی عنوان شد

700 پرونده مالی در اردبیل وجود دارد/ اقشار فرهیخته دانشگاهی یاریگر محكومین مالی هستند

رئیس كل دادگستری استان با بیان اینکه بیش از 35 هزار پرونده مالی در کشور وجود دارد گفت: از بین آن ها حدود 700 نفر در زندان های استان هستند که اگر مدیریت دادگستری نبود همه آن ها باید در زندان بودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حجت الاسلام قاصدی رئیس كل دادگستری استان پیش از ظهر امروز در مراسم آزادی 35 محکوم مالی که با حضور دانشگاهیان دانشگاه ازاد اردبیل برگزار شد با بیان اینکه تلاش های زیادی در جهت ازادسازی محکومین مالی  صورت می گیرد خاطرنشان کرد: این تلاش ها جوابگوی حجم عظیم بدهكاران مالی و زندانیان نیست و به همین منظور دست یاری به سوی اقشار مختلف مردم دراز می كنیم كه یاریگر محكومین مالی باشند.

وی افزود: حضور دانشگاهیان در امر خیر آزادی زندانیان نشان دهنده این است كه اقشار فرهیخته دانشگاهی نسبت به مشكلات مردم بی تفاوت نیستند.

آزادی 44 محکوم مالی توسط خیر اردبیلی

یوسف خدادادی نایب رئیس ستاد دیه استان نیز گفت: تاكنون 314 محكوم مالی آزاد شده كه 270 نفر را ستاد دیه آزاد كرده و 44 نفر نیز از سوی یك خیر به آغوش خانواده های خود بازگشته اند.

وی افزود: میزان محكومیت آن ها بیش از 70 میلیارد تومان است كه از 30 میلیارد آن خود شاكیان گذشت كرده اند، 2 میلیارد خود خانواده ها آورده داشته اند،  3 میلیارد تسهیلات بانكی هماهنگ شده و 5 میلیارد از طریق ستاد دیه، صندوق ذخیره بیمه بدنه كمك بلاعوض شده و 30 میلیارد هم تقسیط شده است.

خدادادی با بیان اینکه: امروز 35 نفر با 10 میلیارد بدهی آزاد می شوند، گفت: هنوز 682 محكوم مالی هنوز در زندان ها به سر می برند.

ضرورت توسعه كرامت انسانی در جامعه

اسحق رسولی رئیس دانشگاه ازاد اردبیل نیز در این مراسم گفت: در نظام جمهوری اسلامی، دادگستری، امور زندان ها و ستاد دیه رویكرد خوبی در خصوص آزادی زندانی ها داشته اند و باید كاری انجام شود كه تاثیرگذاری آن در جامعه نمود داشته باشد.

وی افزود: اگر جامعه ای حضرت علی(ع) را به عنوان الگو داشته باشد به چیز دیگری نیاز ندارد و اگر جامعه ای علی(ع) را نداشته باشد، هیچ چیز در آن جامعه وجود ندارد.

رسولی گفت: خداوند الگو و اسوه ای برای بشریت معرفی كرده و باید كاری انجام دهیم كه زندگی ما در راه و شبیه آن ها باشد و كاری نكنیم كه در پیشگاه خدا و ائمه شرمسار و شرمنده شویم.

این استاد دانشگاه گفت: كم و كاستی ها و خلاء نظام اجتماعی و مردمی در دادگاه ها و زندان ها خود را نشان می دهد كه ضرورت دارد با مشاركت مسئولان و مردم سر و سامان یابد.

وی با بیان اینکه نظام اجتماعی و اقتصادی ما باید آنقدر بهبود پیدا کند كه دستگاه قضایی ما با حجم پرونده ها روبه رو نشود گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا با کار روی كرامت انسانی، این مورد را محقق کنیم.

 

انتهای پیام/ج