15:28 - 1398/01/02
کد خبر: 80649

امام جمعه اردبیل:

سریع ترین لبیک به شعار سال را استان اردبیل گفت/ کلنگ زنی ساخت کارخانه پیچ خودرو در شهرستان کوثر/ وهابیت،منشاءاسلام هراسی در غرب

امام جمعه اردبیل با اشاره به کلنگ‌زنی کارخانه پیچ خودرو در شهرستان کوثر اردبیل ، گفت: اردبیل در خصوص تحقق شعار سال یعنی «رونق تولید» در کشور پیشقدم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان در اولین خطبه های نماز جمعه سال 98 به بازدید ائمه جمعه استان از پروژه راه آهن اردبیل اشاره کرد و گفت: این بازدید در راستای آشنایی ائمه جمعه استان با پیشرفت های پروژه راه آهن استان انجام گرفت.

تمام کارگاه های راه آهن اردبیل فعال هستند

آیت الله عاملی با بیان اینکه تمام کارگاه ها فعال هستند گفت:. بخشی از زیرساخت ها و تاسیسات در دولت قبلی انجام شده و بقیه در دولت فعلی با تمام توان در حال تکمیل است. در این پروژه تونل ها و پل های مفصل احداث شده است.

وی افزود: مخصوصا یک پل با ارتفاع ۸۰ متر که در کل ایران نظیر ندارد در منطقه خلخال در حال احداث است. این پل جزو شاهکارهای معماری ایران و نماد قدرت مهندسی ایران است.

خطیب نمازجمعه اردبیل ادامه داد : آنگونه که آقای استاندار وعده داده اند این پروژه عظیم در سال آینده در جشن دهه فجر قابل بهره برداری خواهد بود.

وی افزود: آنچه موضوع را اهمیت بیشتری می دهد شروع مطالعه راه آهن اردبیل به پارس آباد می باشد. در این مسیر، علاوه بر اینکه شهرهای بین راهی از نعمت راه آهن بهره ‌مند می شوند مسیر ریلی ما به کشور آذربایجان متصل می گردد. در این خصوص با آن کشور مذاکره شده و حتی آنها خود، حاضر به احداث بارانداز در پارس آباد شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: به کوری چشم آمریکا و کشورهای تحریم‌کننده، کشور خود را با چنگ و دندان خواهیم ساخت و روسیاهی به ذغال خواهد ماند.

سریع ترین لبیک به شعار سال جدید را اردبیل گفت

وی با بیان اینکه سریع ترین لبیک به شعار سال جدید یعنی «رونق تولید» توسط استان اردبیل گفته شد.اظهار دشت: امروز بعد از ظهر، کلنگ یک کارخانه بسیار مهم را با ظرفیت اشتغال 400 نفر در شهرستان کوثر را به زمین خواهیم زد. این کارخانه با سرمایه 65 میلیارد تومان تولید پیچ تمام کارخانجات خودروی ایران را بر عهده خواهد داشت و طُرفه اینکه در همین سال نیز افتتاح و راه اندازی خواهد شد.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها گفت: این هفته ۵۰ مسلمان بی گناه به دست تروریست‌های نژادپرست در کشور نیوزیلند جان خود را در مسجد و در خانه خدا از دست دادند.

وی با بیان اینکه همه می‌گویند ریشه این ترور، رسانه‌های غربی هستند به تاثیرگذاری رسانه های غربی اشاره کردو گفت: سوال مهم این است که رسانه‌های غربی سوژه های خود را از کجا به دست می آورند؟

وهابیت منشاء اسلام هراسی در جهان

آیت الله عاملی منشا وقایع و ترورهای اخیر به خصوص سوژه دهی رسانه های غربی را  وهابیت عنوان کرد و گفت: جنایت های تکان دهنده وهابیت در چند دهه اخیر مخصوصاً در سوریه و عراق آبرویی برای اسلام و تراث نبوی نگذاشت. رسانه‌های غربی، این جنایت‌ها، سر بریدن ها، آدم سوزاندن ها و مثله کردن ها را با آب و تاب نقل می کنند. آنها فتواهای مفتیان وهابی را که فرمان به مهدورالدم بودن مشرکان می دهند و غیر خود همه را مشرک معرفی می کنند، هرجا نقل می کنند و برای تحریک مسیحیان کلیساهای منفجر شده در عراق و مصر را به طور مکرر نشان می‌دهند.

وی افزود: وهابی‌ها با خواندن آیه «وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَ يَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلَّهِ» می گویند مراد از فتنه، شرک است و باید دنیا از شرک تطهیر شود. اروپایی ها هم می گویند پس مهاجرین مسلمان در اروپا قاتلین آینده ما هستند و ما قاتل خود و بچه های خود را در دامن خود و در کشور خود پرورش می‌دهیم. آنها می‌گویند ما به سوریه آمده ایم تا تروریست‌ها نتوانند به اروپا بیایند و ما را بکشند و ما در سوریه از امنیت خودمان دفاع می‌کنیم. ما هم می‌گوییم ما هم به سوریه رفتیم تا آنها نتوانند به ایران بیایند مخصوصا که آنها ایرانیان و شیعیان و رافضی ها (به قول خودشان) را بدتر از اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها می‌دانند و می‌گویند سر مار در ایران است.

امام جمعه اردبیل به فتواهای وهابیون پاکستان اشاره کرد و گفت : اخیراً یکی از مولوی های وهابی پاکستان فتوا داده هر کس در تشییع جنازه شیعه شرکت کرده علقه ازدواجش باطل و زنا زاده می‌شود. ما متوجه نشدیم چگونه امر لاحق در امر سابق تاثیر می گذارد؟ اینگونه فتاوای غیر عقلانی و غیر منطقی و غیر شرعی در میان فتاوای مفتیان وهابی موج می‌زند. چند سال پیش مفتی عربستان در آستانه حج فتوا داد که کل ایرانیان مشرک هستند چون اجداد آن‌ها مجوس بوده است در حالی که خداوند فرموده «وَ لَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ اُخْرَی»

وی گفت: رسانه‌های غربی با مهارت کامل و تحت اشراف بزرگترین کارشناسان از این افراط گرایی دینی حُسن استفاده را می برند به این معنی که اولا همه مردم اروپا و آمریکا و بلکه دنیا را بر علیه مسلمان ها تهییج و به مهاجر کشی و مسلمان کشی دعوت می کنند؛ به حدی که بعد از ماجرای نیوزیلند به پنج مسجد در انگلستان حمله شده است. در این حملات گاهی سر خوک را به مسجد می اندازند که سر شما را اینگونه خواهیم برید. ثانیا دین ما و مقدسات ما را مسخره و استهزاء می کنند تا اسلام نتواند در آمریکا و اروپا پیشرفت کند. آنها در ضمن کاریکاتور، بر سر مبارک رسول خدا بمب اتمی می گذارند و زیر آن می نویسند تلفات دین این پیامبر کمتر از تلفات بمب اتمی نیست!

خطیب جمعه اردبیل گفت: از این تطرف و افراط گرایی دینی نه تنها رسانه های غربی بلکه سیاستمداران اروپایی و آمریکایی نیز به نحو احسن استفاده می کنند. ترامپ می گوید اسلام غده سرطانی در بدن بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان است و ما همچنان که غده سرطانی کمونیسم را از کشورهای سوسیالیستی بیرون کشیده و به زباله‌دان انداختیم باید ویروس سرطانی و اسلام را نیز بیرون کرده به زباله‌دان بیاندازیم.

وی افزود: قاتل نیوزیلندی نیز اظهار داشت نظرمن درباره مسلمانها نظر ترامپ است از عجایب امور این است که داعش را خود غربی‌ها بر پایه نظریه محمد بن عبدالوهاب درست کردند و حالا با بی حیایی تروریسم را به اسلام نسبت می‌دهند در حالی که تروریسم به خود آنها اولی است.

اردبیل استانی عاطفی ومدین است

رییس شورای فرهنگ عمومی استان در پایان سخنان خود اظهار داشت: استان اردبیل یک استان عاطفی و متدین است و این خصوصیت روحی، بارها برای استان و برای کشور افتخار آفریده است.

عاملی گفت: آخرین مورد ازاین افتخارات کار بسیار شایسته خیرانی از شهرستان نمین از روستای سلوط است. این عزیزان در تهران جزو متمولین و تجار بزرگ صنعت لباس هستند. این شخصیت های خیر، هر عید نوروز بیش از ۳۰۰۰ لباس نو و شیک به نیازمندان مخصوصا نیازمندان منطقه نمین اهدا می کنند.

وی افزود: اخیرا این عمل ارزشمند آنها در سطح وسیعی در کشور در فضای مجازی منعکس شد و مزید شرف و عزت برای استان اردبیل گردید. من صمیمانه از این بزرگواران تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/ه