19:09 - 1398/01/24
کد خبر: 80921

معاون میراث فرهنگی اردبیل:

میراث بانان افتخاری یاریگر ما در صیانت از آثار تاریخی باشند

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: لازم است میراث بانان افتخاری یاری‌ گر ما در حفاظت و صیانت از آثار تاریخی باشند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، کریم لطفی ظهر امروز در جلسه بررسی پروژه های مرمت و احیای آثار تاریخی استان اردبیل، تصریح کرد: لازم است میراث بانان افتخاری اداره کل میراث فرهنگی استان، یاری‌ گر ما در حفاظت و صیانت از آثار تاریخی باشند.

وی ضمن قدردانی از حساسیت مردم نسبت به آثار تاریخی و میراث فرهنگی استان، گفت: علاقه مندان به آثار تاریخی استان می توانند در قالب میراث بانان افتخاری به محض مشاهده تخریب آثار تاریخی، حفاری غیرمجاز و تخلفات از این قبیل مراتب را به اداره کل میراث فرهنگی استان اطلاع دهند.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: بسیاری از خانه ها و حمام های تاریخی در سطح استان در معرض خطر هستند و تاکنون ثبت ملی نشده اند و علت اصلی آن داشتن مالک شخصی و ممانعت از ورود کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی به این بنا می باشد.

لطفی با اشاره به تجربه موفق انجمن های میراث فرهنگی و جلوگیری از تخیب آثار تاریخی در سطح استان، اضافه کرد: با ایجاد انجمن های مختلف میراث فرهنگی در نقاط مختلف استان می توانیم در صیانت بیشتر از این آثار کوشا باشیم.

منبع:سایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل

انتهای پیام/ش