11:31 - 1398/01/25
کد خبر: 80930

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال:

اتمام طرح مطالعاتی بافت تاریخی خلخال/ 10 اثر تاریخی این شهرستان ثبت ملی می شود

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال گفت:اقدامات لازم برای ثبت ملی 10 اثر تاریخی منقول و غیر منقول این شهرستان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،محمدرضا شایقی امروز در حاشیه بازدید از اماکن تاریخی شهرستان خلخال به خبرنگاران گفت:اقدامات لازم برای ثبت ملی 10 اثر تاریخی  منقول و غیر منقول  این شهرستان انجام شده است.

وی افزود: حمام (خان) در میدان مسجد جامع و مرکز شهر خلخال که متعلق به  دوره قاجار  است از جمله بناهایی است که ثبت ملی آن در دست اقدام است،

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال تصریح کرد:  آیین عزاداری "قارقارا "مختص ایام محرم ، مراسم "خدرنبی" و "بولاغ باشی" ویژه سال نو نیز به عنوان سه میراث میراث فرهنگی ناملموس برای ثبت در لیست آثار ملی و مذهبی شهرستان  خلخال در دست مطالعه است.

وی با تاکیدبر حفظ بناهای تاریخی در شهرستان خلخال گفت: خانه تاریخی نصیری واقع در بافت تاریخی شهر خلخال خریداری شده  و ساماندهی می شود.

شایقی تصریح کرد: طرح مطالعاتی بافت تاریخی خلخال به اتمام رسیده و با تصویب در کمیته فنی و تامین اعتبار لازم برای اجرای این طرح بزودی این مهم عملیاتی می شود.
 

انتهای پیام/ش