08:01 - 1398/02/02
کد خبر: 81043

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

تورهای سلامت دانش آموزی در استان اردبیل راه اندازی می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: همزمان با هفته سلامت تورهای سلامت دانش‌آموزی راه‌اندازی می‌شود تا دانش‌آموزان از مراکز سلامت و بهداشتی بازدید کنند.

قدرت اخوان اکبری در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اظهار داشت:  همزمان با هفته سلامت تورهای سلامت دانش‌آموزی راه‌اندازی می‌شود تا دانش‌آموزان از مراکز سلامت و بهداشتی بازدید کنند.

وی افزود: هفته اول اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده که شعار امسال هفته سلامت مراقبت اولیه راهی به سوی سلامت همگانی نامگذاری شده که قطعا ما براساس نیاز هموطنان و بر مبنای یک سطح‌بندی خدمات حوزه سلامت را به آنها ارائه می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل راه‌اندازی کمپین هفته سلامت اشاره گفت: ما برای اینکه بتوانیم عدالت را در حوزه سلامت برقرار کرده و مردم به راحتی به خدمات و امکانات حوزه سلامت دسترسی پیدا کنند ضرورت دارد برنامه‌‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌ها را به درستی انجام دهیم.


اخوان اکبری بیان کرد: مراقبت‌های اولیه و راهکارهای پیشگیرانه در حوزه سلامت بسیار جدی است و امیدواریم با همراهی خانواده‌ها زمینه افزایش مولفه‌های سلامت را شاهد باشیم. 
وی  ابراز داشت: در گرامیداشت هفته سلامت مراسم نمادینی در آموزش و پرورش برگزار خواهد شد که در این برنامه سفیران سلامت در حوزه‌های مختلف توانمندی خود را به نمایش می‌گذارند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی ارسال مطالب مرتبط با حوزه سلامت، سخنرانی در خطبه‌های نماز جمعه و اطلاع‌رسانی در حوزه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر و خودمراقبتی‌ها را از برنامه‌های هفته سلامت اعلام کرد.

وی ادامه داد: ما با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها تلاش می‌کنیم تا مردم را بیشتر در جریان وضعیت بهداشتی و درمانی قرار دهیم  و در این هفته همایش سرطان سینه برای بانوان در سالن ولایت برگزار خواهد شد.

 اخوان اکبری افزود: تا زمانی که خود افراد مراقبت و پیشگیری را در دستور کار قرار ندهند ما نمی‌توانیم زمینه و بستر ارتقای سلامت را فراهم کنیم که به یقین با مراقبت‌ها و مراجعه به موقع به مراکز درمانی افزایش سلامت عمومی را در جامعه شاهد باشیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: علاوه بر همایش پیاده‌روی دور دریاچه شورابیل در گرامیداشت هفته سلامت ما اجرای تور دانش‌آموزی را نیز به همراه افتتاح پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشتی و درمانی شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/