12:33 - 1398/02/22
کد خبر: 81383

معاون اول قوه قضاییه در اردبیل؛

امروز از زبان‌های مختلف سخنانی شنیده می‌شود که مغایر سخنان امام و رهبری است/ با دشمنی چون آمریکا نمی‌توان به مذاکره پرداخت/ امروز اتحاد و انسجام ملت راهگشا است

معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز شیطان بزرگ هم 40 سال استقامت ما را دیده و با همه توان به مقابله با ما برخواسته است؛ امروز از زبان‌های مختلف سخنانی شنیده می‌شود که مغایر سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه روسای کل دادگستری استان اردبیل اظهار داشت: امروز شیطان بزرگ که مقاومت 40 ساله  و صبر و تقوای ما را دیده است با همه توان در مقابل ما ایستاده و با تمام جنود خود سراغ ما آمده است؛ این شیطان بزرگ به فرموده امام راحل آمریکا است.

وی با بیان اینکه امروز از زبان‌های مختلف سخنانی شنیده می‌شود که خلاف سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: مگر می‌شود با شیطان مذاکره کرد؟ مذاکره برای چه چیزی؟ با چه کسی؟ اگر برخی از عزیزان ذره‌ای انصاف داشته باشند، باید امروز برایشان روشن باشد که مذاکره هیچ سودی ندارد.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: امروز ما شاهد تداوم ترفندها و توطئه های شیطان بزرگ هستیم، با چنین دشمنی نمی‌توان به مذاکره پرداخت، فلذا باید در مقابل این ترفندها هشیار بود و از آموزه‌های دینی جهت مقابله بهره برد.

وی گفت: همان طور که امام فرمودند امریکا شیطان بزرگ است و نمی‎شود با شیطان بزرگ مذاکره کرد.

از مشورت غافل نباشید

اژه ای با بیان اینکه در حد وسع خودمان به مردم خدمت خواهیم کرد،اظهار داشت: باید ترس و واهمه از سوی دستگاه قضائیه برای خلافکاران و کسانی که می خواهند دست به جرم و جنایتی بزنند، القا شود.

وی خطاب به عتباتی رئیس کل جدید دادگستری استان اردبیل اظهار داشت: شما ماموریت دادستانی و تمامی اشکالات و مراحل دادگاهی را به خوبی می دانید، بنابراین باید مراحل دادگاهی و احکام بر مبانی محکم باشد تا مردم در این رابطه هیچ مشکلی نداشته باشند چراکه رعایت این موارد است که اعتماد مردم را جلب می کند.

این مسئول گفت: از مشورت غافل نباشید و از افراد دلسوز داخلی و حتی بیرون از دستگاه مشورت بگیرید.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه استان اردبیل در  سالهای گذشته پیشرفت های خوبی داشته اما ظرفیتی بالاتر از این ها را دارد، بیان داشت: احکام را پیگیری کنید و نظارت مستمر و نزدیک به زیر مجموعه داشته باشید تا به همه مجموعه اشراف داشته باشید.
 

مسائل فرهنگی را دریابیم

وی تاکید کرد: باید مسائل فرهنگی را دریابیم و بیشتر از این در کنار مسائل اقتصادی و اجتماعی به مسائل فرهنگی توجه داشته باشیم چراکه امروز فضای مجازی به یک فضای خانمان سوز تبدیل شده و ضرورت دارد بیش از گذشته از خانواده های خود مراقبت کنیم.

 اژه ای تصریح کرد: یک وظیفه انقلابی یک وظیفه ملی و یک وظیفه دینی داریم که همه باید بر این وظایف واقف بوده و احساس مسئولیت داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فضل خداوند در ماه رمضان اشاره و تصریح کرد: خسران بزرگی است که این ماه عزیز سپری شود و بهره‌ای از آن نبرده باشیم؛ شیطان زمانی که انسان را در مسیر مستقیم نبیند لغزش بیشتر می‌شود و لازم است مراقب باشیم که شیطان از برکات این ماه ما را غافل نکند.

امروز اتحاد و انسجام ملت راهگشا است

معاون اول قوه قضائیه به مسئولیت خطیر ملت ایران در شرایط کنونی اشاره و تصریح کرد: در چنین شرایطی اتحاد و انسجام ملت راهگشا است و باید در سایه منویات رهبر معظم انقلاب با دشمن مقابله کرد.

وی با تشکر و قدردانی از دو مدیر و مسئول ارزشمند در دستگاه قوه قضائیه استان اردبیل (قاصدی و عتباتی) گفت: ما هنوز از تراز انقلاب اسلامی و جایگاهی که امام فرمودند فاصله داریم و باید نهایت تلاش خودمان را برای رسیدن به تراز انقلاب اسلامی بکنیم.

در مراسم امروز ناصرعتباتی به جای حجت الاسلام قاصدی رئیس کل دادگستری استان اردبیل شد. 

انتهای پیام/ش