21:01 - 1398/02/24
کد خبر: 81419

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) اردبیل:

بیش از 12 هزار خیر حامی ایتام و دانش آموزان اردبیلی است

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) اردبیل از حمایت بیش از 12 هزار نفر از حامیان از دانش آموزان و کودکان بی سرپرست وبد سرپرست خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حسین ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد: مددجویان کمیته امداد اردبیل ماهانه 10 میلیارد تومان مستمری دریافت می‌کنند که عمده این مستمری‌ها به صورت خدماتی ارائه می‌شود و تسهیلات ارائه شده نیز با کارمزد 4 درصدی ارائه می‌شود و سال گذشته از این محل 9 میلیارد و 700 میلیون تومان در قالب طرح اکرام ایتام و طرح محسنین کمک شده است.

دشتی با اشاره به این که امسال 100 درصد ایتام در استان اردبیل صاحب سرپناه می‌شوند تصریح کرد: اهمیت به نیازهای ایتام با توجه به شرایط اقتصادی امروز یک اولویت اساسی و مهم برای ما است و در این زمینه 12 هزار خانوار جدید را شناسایی کرده و زیرپوشش قرار داده‌ایم تا کمک‌رسانی به این خانواده‌ها به طور مناسب انجام شود.

وی بیان کرد: اطعام و افطاری، زکات، حمایت از ایتام، صدقات و جهیزیه و سایر کمک‌های خیرین در ماه رمضان سال گذشته به رقم ۵ میلیارد تومان رسید که پیش‌بینی می‌شود ماه رمضان سال‌جاری با توجه به شناسایی ۲ هزار خانوار جدید تحت پوشش و شرایط اقتصادی جامعه، کمک خیران و مردم نوع‌دوست اردبیلی افزایش یابد.

وی با اشاره به واریز مبلغ ۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان مستمری ویژه ماه رمضان به حساب  خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد استان در ماه رمضان امسال  گفت: ۱ میلیارد تومان نیز از منابع خود کمیته امداد استان و ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیرین اردبیلی به خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد کمک شده‌است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اردبیل در ارتباط با وام‌های قرض‌الحسنه نیز تصریح کرد: سال گذشته پنج هزار فقره وام قرض‌‌الحسنه کمتر از ۴ درصد به مبلغ بیش از ۱۹ میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان به مددجویان و تعداد قلیلی از افراد غیر تحت پوشش داده شد.

دشتی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از  ۱۲ هزار حامی در استان اردبیل از ۱۸۲۰ یتیم و ۳۰۹۸ دانش‌آموز بی‌بضاعت حمایت می‌کنند تشریح کرد: سال گذشته ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در طرح اکرام ایتام و محسنین به ایتام و دانش‌آموزان بی‌بضاعت استان کمک شد.

وی افزود: در ماه رمضان امسال قصد داریم ۲ هزار حامی جدید را به حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین اضافه کنیم تا شاهد افزایش کمک دریافتی ایتام و دانش‌آموزان بی‌بضاعت استان باشیم.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اردبیل با اشاره به کمک خیرین و مردم نوع‌دوست اردبیل به مناطق سیل‌زده بیان کرد: ۲ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر‌نقدی مردم اردبیل به دست کمیته امداد رسیده بود که در قالب ۱۹ کامیون به لرستان، خوزستان و گلستان ارسال شد.

دشتی گفت: از مردم خیر اردبیلی خواست تا کمک‌های خود را از طریق سامانه پیامکی  ۳۰۰۰۳۳ ۳۳۴۵ و یا  شماره حساب ۲۲۱۴-۹۹۵۲-۹۹۱۱-۶۰۳۷ و یا سیستم #۴۵*۸۸۷۷* به دست نیازمندان استان برسانند.

 

انتهای پیام/ ه