18:25 - 1398/02/25
کد خبر: 81432

مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل خبرداد؛

عنبران شهر جهانی گلیم می‌شود/ نمایشگاه صنایع دستی در سرعین راه اندازی می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی در سرعین خبرداد و گفت: قصد داریم تا سال ۱۴۰۰ شهر عنبران را به عنوان شهر جهانی گلیم معرفی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، نادر فلاحی،مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل  بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی برنامه‌های شاخص شهرستان تا افق ۱۴۰۰ در حوزه صنایع دستی گفت: قصد داریم تا سال ۱۴۰۰ شهر عنبران را به عنوان شهر جهانی گلیم معرفی کنیم و پرونده این طرح در حال تهیه است.

وی افزود: راه اندازی ساختمان دائمی نمایشگاه صنایع دستی و کارگاه آموزشی– تولیدی سپهرم نیز از جمله پروژه‌هایی بود که پیگیری آن از سال گذشته انجام شد و تا چند ماه دیگر آغاز به کار خواهد کرد.

فلاحی در ادامه سخنان خود به بهره برداری و تجهیز مغازه‌های شیخ حیدر شهرستان مشگین شهر اشاره کرد و گفت: پژوهش نقوش بافته‌های عشایری در شهرستان‌های پارس آباد، گرمی و بیله سوار و برگزاری جشنواره ملی بافته‌های داری به مرکزیت بیله سوار نیز از جمله برنامه‌های ما در برش شهرستان افق ۱۴۰۰ در معاونت گردشگری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان سرعین، مرکز آموزش و نمایشگاه دائمی صنایع دستی در نیر، راه اندازی ساختمان نمایشگاه صنایع دستی شهرستان کوثر و بهره برداری از کارگاه آموزشی و ترویجی خلخال نیز از جمله برنامه‌های ما در این چشم انداز است.

 

انتهای پیام/ج