13:21 - 1398/03/01
کد خبر: 81489

مسئول بسیج طلاب و روحانیون

افزایش نگرانی‌های آمریکا از دستاوردهای آزادسازی خرمشهر است

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با بیان اینکه در عملیات بیت المقدس 5400 کیلومتر از خاک وطن آزاد شد،گفت: افول هیبت ارتش عراق و افزایش نگرانی‌های آمریکا از دستاوردهای اصلی آزادسازی خرمشهر بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، نشست تخصصی بازخوانی حماسه آزادسازی خرمشهر  یا سخنرانی حجت الاسلام سید محمد سید سیاح مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت عباس(ع) استان و با حضور پرشور اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در این دانشگاه برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج طلاب  و روحانیون استان اردبیل در ابتدای سخنان خود به تشریح دستاوردهای آزادسازی خرمشهر پرداخت و گفت: 5400 کیلومتر آزادسازی خاک وطن، افول هیبت ارتش عراق و افزایش نگرانی‌های آمریکا از دستاوردهای اصلی آزادسازی خرمشهر بود.

وی افزود: 60 درصد خاک کشور در دویست سال قبل انقلاب از دست رفت و نظام جمهوری اسلامی در طول 40 سال یک وجب خاک را از دست نداده است.

سید سیاح گفت: آمریکا و انگلیس سنگ حقوق بشر را به سینه می‌زنند و از طرفی ایران‌هراسی و جنگ روانی ایجاد می‌کنند و تمام سلاح‌های خود را با این ترفند به فروش می‌رسانند .

وی جنگ روانی را حربه‌ی کهنه‌ی دشمن عنوان کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی و روشنفکری‌های مقام معظم رهبری توطئه‌های دشمنان همیشه با شکست مواجه می‌شود.

مسئول سازمان بسیج طلاب  و روحانیون استان، ایمان، روحیه‌ی قوی و اعتماد به نفس را از مشخصه‌های رزمندگان ایرانی دانست و افزود: شکست، عقب‌نشینی و از دست دادن خاک حوادثی بود که قبل از انقلاب اتفاق افتاد و دنیا و ملت ایران بعد از انقلاب شاهد سکوت نبود بلکه شاهد حفظ خاک، پیروزی و پشیمان‌کردن دشمنان متجاوز بود.

 

اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل نیز با یادآوری رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند، خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی افزود: ما وارث این شهیدان هستیم و امیدوارم که بتوانیم رسالت خود را بدرستی عمل کنیم و بتوانیم این راه معنوی را ادامه دهیم.

سرهنگ حسن دهقانی‌نیا فرمانده ناحیه‌ی مقاومت سپاه شهرستان اردبیل نیز در این مراسم گفت: در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر سرنوشت جنگ به نفع ایران رقم خورد.

وی افزود: امنیت پایدار، آرامش پایدار و در نتیجه، آسایش پایدار به برکت شهدای نظام هستند.

در پایان این مراسم از برخی خانواده‌های شهدا و جانبازان تجلیل شد

انتهای پیام/ج