12:14 - 1398/03/02
کد خبر: 81498

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل:

آزادسازی خرمشهر جهاد واقعی ملت ایران برابر استکبار بود

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) گفت: آزادسازی خرمشهر نشانه مقاومت، مجاهدت و جهاد واقعی ملت ایران برابر استکبار بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،سردار جلیل بابازاده قانع صبح امروز در مراسم محفل انس با قرآن کریم نیرو‌های مسلح استان اردبیل که بمناسبت سوم خرداد برگزار شده بود اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر یک نعمت بزرگ الهی بود که با عنایت خدا و تلاش بی‌وقفه رزمندگان انقلاب رقم خورد و به یقین آزادی خرمشهر مقدمه‌ای برای آزادی تمام کشور‌های مسلمان از زیربار ظلم و جور بود.

وی با بیان اینکه پیام سوم خرداد «ما می‌توانیم» است، افزود: اگر همدلی بین نیرو‌های رزمنده از بسیج، سپاه و ارتش نبود هرگز موفق به باز پس‌گیری خونین شهر نمی‌شدیم و این را به صراحت باید گفت که آزادسازی خرمهشر با حضور همه آحاد ملت و نیرو‌های مسلح تحقق یافت.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: دشمن خرمشهر را به دژی مستحکم تبدیل کرده بود و تصور می‌کرد امکان بازپس‌گیری آن وجود ندارد و در دیوار‌های خرمشهر نوشته بود ما آمده ایم تا بمانیم، اما در عملیات بیت المقدس رزمندگان اسلام، نیرو‌های مسلح، بسیجیان و همه آحاد ملت ایران با دستان خالی موفق به فتح و آزادسازی خرمشهر قهرمان شدند.

سردار بابازاده با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس نیرو‌های مسلح با کمترین امکانات کار‌های بزرگی را انجام دادند، یادآور شد: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس در روز‌های سخت نظام و انقلاب در کنار آرمان‌های امام و رهبری و انقلاب با دستان خالی، با توسل و توکل به خدای متعال تا آخرین قطره خونشان از همه آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند و امروز به برکت همان مجاهدت‌های خاموش ملت ایران مقابل همه تهدیدات و هجمه‌های دشمنان ایستاده است.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس تنها متعلق به نیرو‌های مسلح نیست افزود: تمام آحاد مردم در به ثمر رساندن آرمان‌های انقلاب و پیروزی در جنگ تحمیلی نقش ارزشمندی دارند و هیچگاه از خاطر ما فراموش نخواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان با بیان اینکه در عملیات بیت‌المقدس ۱۵ هزار نفر از رژیم عراق کشته و مجروح شدند، گفت: اما نکته قابل توجه اسارت بیش از ۱۹ هزار نیروی زبده، دوره دیده و افسران ارشد عراقی بود که خار بزرگی بر چشم دشمنان این مرز و بوم شد.


سردار بابازاده ابراز کرد: حفظ مقدسات و آرمان‌های اسلامی هدف مشترک شهدای والامقام بوده و در طول تاریخ ملت ایران خشم و انزجار خود را نسبت به ظلم و استکبار نشان داده‌اند که هم‌اکنون نیز هدف ما این است که با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و پاسداشت ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی راه امام حسین (ع) و شهدای والامقام را ادامه دهیم.

سردار بابازاده با بیان اینکه امروز همبستگی‌ها با همت و تلاش ملت انقلابی و ارزشی نظام جمهوری اسلامی در سایه شهدای جنگ تحمیلی و مدافعین حرم محقق شده است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) ادامه داد: مولفه‌های ملت ایران، ایمان و اعتقاد است و خون‌های بسیاری در راستای اعتلای نظام تقدیم شده است.

وی تصریح کرد: دشمنان قسم‌خورده انقلاب می‌دانند که ایران برای آن‌ها یک تهدید بزرگ بوده و هست و به همین دلیل است که این ننگ را نمی‌توانند بپذیرند در حالی که نمی‌دانند که ملت ایران با وحدت و یکپارچگی تا پای جان در برابر هیچ ستمی ساکت نخواهد نشست و جواب دشمنان را با هیهات منّا الذله پاسخگو خواهد بود.

سردار بابازاده خاطر نشان کرد: در اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس مردان با شرافت و مجاهد و انسا‌های بی توقع با مجاهدت‌های خاموش غربت خانواده خود را قبول کردند تا کشور پس از ۴۰ سال در مقابل دشمنان قسم خورد بایستد بطوری که دشمنان ما وقتی نام ایران را می‌شوند لرزه به تنشان می‌افتد.

بابازاده گفت: آمریکا می‌خواهد ما را با ناو‌های جنگی خود بترساند، اما اشتباه بزرگی می‌کند چرا که خداوند ما را در اوایل انقلاب و در اوج غربت به ملت ایران کمک کرده است و در عملیات‌های فتح المبین و بیت المقدس به خود باوری جدی رسیدیم که ما می‌توانیم عملیات‌های بزرگی را انجام دهیم و در جنگ نیابتی استکبار که مسئولیت آن بر عهده صدام ظالم بود پیروز شدیم؛ این یعنی همان نصرت الهی.

وی با بیان اینکه مقاومت ملت ایران در برابر تحریم‌های خصمانه دشمنان را گیج و مبهوت کرده است، تصریح کرد: ملت ایران به همه مشکلات معیشتی و اقتصادی همیشه با صلابت و بردبار بوده اند و این‌ها همه با خطر رحمت خدا و رهنمود‌های مقام معظم رهبری است.

وی افزود: ترامپ صبح یک چیزی میگوید و شب یک چیز دیگر؛ یک لحظه هوس جنگ با ملت ایران دارد و یک آن هوس دوستی به سرد دارد و ما در مقابل این عمل رئیس جمهور آمریکا می‌گوییم آقای ترامپ شما بی عقل هستید؛ شما هنوز به توانایی ملت ایران در شرایط‌های سخت و مختلف پی نبرده اید و اگر تاریخ را ورق بزنید می‌بینید که ملت ایران در اوایل انقلاب با اعتقاد الهی و با دستان خالی مقابل توطئه‌های کهنه شما ایستاده اند و امروز نیز با صلاب و قدرت هرچه تمام این ایستادگی ادامه دارد.

بابازاده گفت: در دویست سال گذشته خاک‌ها و سرزمین‌های متعددی را از دست داده اند و نتوانستند آن‌ها را پس بگیرند؛ اما افتخار ما در ۸ سال دفاع مقدس این بود که به لطف الهی رزمندگان اسلام نگذاشتند یک وجب از خاک میهن اسلامی ایران به دست دشمنان بیافتد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: مردم با ولایتمداری و بصیرت با جان و دل از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند و با لبیک‌گویی به فرمان مقام معظم رهبری در صحنه‌های حساس کشور همواره پیشگام بوده و پای ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی تا به این لحظه ایستاده‌اند که این انسجام و وحدت مسلمانان بی بدیل و مثال‌زدنی است.

 

انتهای پیام/م