00:39 - 1398/03/14
کد خبر: 81592

سبلان ما از بزرگ ترین محفل جزخوانی اردبیل گزارش می دهد؛

ندای جمع خوانی قرآن کریم از مصلای اردبیل می آید+فیلم

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مراسم جزء خوانی قرآن کریم همه‌روزه از ساعت 17:30 به مدت یک ساعت در مصلای اردبیل با حضور پرشور علاقمندان به قرآن کریم بصورت با شکوه وگسترده برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، مراسم جزء خوانی قرآن کریم از اول ماه مبارک رمضان  هر روز با حضور 4 نفر از قاریان ممتاز بین المللی  و استانی از ساعت 17/30 در مصلی آغاز شده  و تا 19/30 نیز بصورت باشکوه و با پخش زنده ومستقیم از شبکه استانی سبلان اردبیل برگزار می شود.

 

 

به گزارش مهد همتی خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، «ماه رمضان ماه خدای عزوجل، و آن ماهی است که خداوند کارهای نیک را در آن دوچندان کند و بدی‌ها را در آن محو سازد، ماه برکت، و ماه انابة و بازگشت، و ماه توبه و ماه آمرزش و ماه آزادی از آتش دوزخ و کامیاب شدن به بهشت است.

هان که در این ماه از هر حرامی خودداری و تلاوت قرآن را زیاد کنید. و حاجات خود را بخواهید، و به یاد پروردگارتان سرگرم باشید، و ماه رمضان نزد شما نباید همانند ماه‌های دیگر باشد، چراکه برای این ماه در پیشگاه خداوند حرمت و برتری بر دیگر ماه‌ها است، و نباید در ماه رمضان روز روزه شما مانند روز غیر روزه شما باشد.»

این‌ها بخشی از روایات بحارالانوار از امام صادق (ع) و رسول خدا(ص) است که درباره ماه مبارک رمضان سخن به میان آورده است. اما اگر به دو حدیث کوتاه از پیامبر خدا و امام باقر توجه کنیم به‌راحتی می‌توانیم به واژگان کلیدی ماه مبارک رمضان پی ببریم.

 

امام باقر می‌فرمایند: هر چیزی را بهاری است و بهار قرآن ماه رمضان است؛ همچنین پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند که «ثواب خواندن هر آیه در این ماه برابر است با ختم کامل قرآن در ماه‌های دیگر سال.» با همین احادیث و روایات است که به‌سادگی و صراحت می‌توان دریافت که قرآن و خواندن آن، کلیدی‌ترین و اساسی‌ترین رکن ماه مبارک رمضان به شمار می‌آید.

در این ایام فقط چشیدن طعم تلاوت قرآن است که می‌تواند لذت این ماه را دوچندان کند ولاغیر. کافی است زبان پاک کلمات پاک‌تری را بخواند، کافی است چشمان پاک صفحات پاک‌تری را ببینند یا حتی کافی است گوش‌های پاک سخنان پاک‌تری بشنوند تا عمق روزه‌داری به‌وسیله قرآن معنا پیدا کند.

گاهی تصور می‌کنی اصلاً رمضان برای این هست که تو بهتر قرآن بخوانی؛ یعنی رمضان همه‌چیز را آماده کرده است برای قرآن خواندن.

 

 

بی‌شک خواندن قرآن در ماه مبارک رمضان علاوه بر لذت و نشاط، ثواب بسیاری هم دارد؛ همان‌طور که پیامبر اسلام از آن یاد می‌کند. حال اگر این عمل نیک در ماه نیک و در جمعی نیک‌تر صورت بپذیرد، چقدر بیش‌تر موردقبول درگاه خداوند قرار خواهد گرفت.

چند سال است که مراسم جزء خوانی قرآن کریم در ماه رمضان در نقاط مختلف کشورمان برگزار می‌شود و اردبیل نیز یکی از آن شهرهاست که به نحو احسن در برگزاری این جمع‌های جزء خوانی تاکنون موفق عمل کرده است و این محفل نورانی همه روزه علاوه بر پخش مستقیم و زنده از رادیو اردبیل و شبکه استانی سبلان توانسته است علاقمندان زیادی را به خود جذب کند..

 

این برنامه طبق هرسال در مصلای امام خمینی(ره) با حضور علاقه‌مندان و البته مرتلین برجسته برگزار شود تا علاوه بر فراهم‌سازی بستر خواندن قرآن در این ایام، گام‌هایی نیز در راستای رواج فرهنگ قرآنی برداشته شود.

گاهی تصور می کنی اصلا رمضان برای این هست که تو بهتر قرآن بخوانی؛ یعنی رمضان همه چیز را آماده کرده است برای قرآن خواندن.   و لذت آنجاست که این تصور درست از آب در می آید.

 

گزارش از مهدی همتی

انتهای پیام/ ه